Hoogtepunten: Nvidia: 'GeForce-lijst met pc-games is echt, maar genoemde games niet'
PU.nl
Nieuws

Hoogtepunten: Nvidia: 'GeForce-lijst met pc-games is echt, maar genoemde games niet'

Heb je wat gemist of wil je nog even alles op een rijtje hebben? Wij hebben voor jouw gemak een overzicht gemaakt van alle hoogtepunten van deze week!

©GMRimport

God of War-maker: 'We willen niet vijftien jaar aan noordse mythologie besteden'

De maker van God of War heeft uitgelegd waarom Ragnarok de laatste GoW-game is die zich in de noordse mythologie afspeelt. De ontwikkelaar wil zich simpelweg niet nog langer met die setting bezighouden.

Dat laat Cory Barlog, de regisseur van het in 2018 verschenen God of War, weten in een gesprek met Eric Williams, de regisseur van het aankomende God of War: Ragnarok, op YouTube-kanaal Kaptain Kuba. Tijdens de onthulling van God of War: Ragnarok vorige week werd al aangekondigd dat de noordse setting die met het in 2018 verschenen spel is geïntroduceerd, alleen nog maar in Ragnarok terugkeert.

Lees hier verder

©GMRimport

Details van Ubisofts Skull and Bones gelekt door insider

Insider Tom Henderson heeft diverse details rondom het meerdere malen uitgestelde Ubisoft-spel Skull and Bones gelekt.

Dat deed hij op Twitter. Hoewel het niet duidelijk is hoe Henderson aan de informatie komt, brengt hij wel vaker op voorhand correcte informatie gerelateerd aan games uit.

Lees hier verder

©GMRimport

Hideo Kojima heeft Death Stranding deels voor eenzame mensen gemaakt

Hideo Kojima heeft Death Stranding deels gemaakt om er eenzame mensen mee aan te spreken.

De ontwikkelaar praatte over de game - en eenzaamheid in combinatie met games an sich - in een interview met het Japanse tijdschrift An An. "Dit spel is ontworpen om mensen een sterk gevoel van troosteloosheid te geven. Spelers denken: 'Ik heb veel moeite gedaan om mensen in deze wereld met elkaar in contact te brengen, maar ik kan niemand knuffelen, waarom?' Vervolgens vinden ze voetafdrukken, ladders en andere sporen (van mensen) in de game. Ze realiseren zich dat er mensen zijn net zoals zij, en dat je indirect met ze in verbinding staat."

Lees hier verder

©GMRimport

Switch-update voegt ondersteuning voor bluetoothaudioapparatuur toe

Er is een systeemupdate voor de Nintendo Switch uitgekomen waardoor men nu bluetoothaudioapparatuur aan de console kan koppelen.

Het gaat puur om het afspelen van audio en dus niet om microfoons. Denk aan speakers en koptelefoons die met bluetooth verbonden kunnen worden. Wanneer een apparaat met bluetooth aan de Switch verbonden wordt, kunnen er twee draadloze controllers gekoppeld worden aan de console.

Lees hier verder 

©GMRimport

Battlefield 2042 uitgesteld naar 19 november

Electronic Arts en Dice hebben Battlefield 2042 uitgesteld naar 19 november.

Het spel stond eerst gepland voor een release op 22 oktober, maar de extra maand is nodig vanwege "onvoorziene uitdagingen". Volgens Oskar Gabrielson van Dice is het daarnaast belangrijk dat iedereen op een veilige wijze aan de game kan werken. Later deze maand moet EA meer details geven over de aankomende open bèta.

Lees hier verder

©GMRimport

'Vervolg op Call of Duty: Modern Warfare verschijnt volgend jaar'

Een vervolg op het in 2019 verschenen Call of Duty: Modern Warfare zou eind 2022 uitkomen.

Dat claimt de over het algemeen betrouwbare insider Tom Henderson te hebben vernomen. VGC meldt daarnaast dit ook te hebben vernomen van hun bronnen.

"Het lijkt er op dat Call of Duty: 2022 de codenaam Project Cortez draagt. Het is te verwachten dat het om een vervolg op Modern Warfare 2019 draait", zo meldt Henderson op Twitter.

Lees hier verder

©GMRimport

De 10 beste GameCube-games

Het is verre van Nintendo’s meest succesvolle console, maar de GameCube heeft toch een speciaal plekje in het hart van menig gamer. Natuurlijk zijn er op het apparaat genoeg uitstekende games van Nintendo zelf te vinden, maar het is toch opvallend dat er in de uiteindelijke top 10 maar twee games zijn die niet direct uit de stal van de Japanse gigant komen. De volgende tien games zijn - in willekeurige volgorde - volgens de redactie van Gamer.nl de crème de la crème van Nintendo’s vierkante console.

Dit artikel verscheen oorspronkelijk in september 2016 en is nu opnieuw geplaatst vanwege de 20-jarige verjaardag van de GameCube.

Lees hier verder

Nvidia: 'GeForce-lijst met pc-games is echt, maar genoemde games niet'

De gelekte GeForce Now-lijst met pc-games bestaat echt, zo heeft Nvidia bevestigd, maar de genoemde games zijn geen indicatie van echt bestaande titels.

Dat heeft een woordvoerder van het bedrijf bevestigd aan Wccftech. "Nvidia is op de hoogte van de gepubliceerde lijst met zowel uitgegeven als gespeculeerde titels. Deze lijst wordt alleen gebruikt voor interne tests. Het bestaan van de genoemde games wordt niet bevestigd met de lijst." Nvidia heeft de toegang tot de lijst inmiddels geblokkeerd.

Lees hier verder

©GMRimport

Chinese gamers geven Life is Strange: True Colors negatieve Steam-recensies 

Chinese spelers delen op Steam negatieve recensies uit aan Life is Strange: True Colors vanwege de aanwezigheid van een Tibetaanse vlag.

In de game zit een zogeheten 'Treasures of Tibet-winkel', waar een Tibetaanse vlag te zien is. Het gaat om een symbool van de Tibetaanse onafhankelijkheidsbeweging, terwijl China zelf volhoudt dat Tibet niet onafhankelijk is.

Lees hier verder

©GMRimport

Update: Nintendo: Switch-prijs verlaagd vanwege wisselkoers en oled-model

Volgens Nintendo wordt de Nintendo Switch in Europa in prijs verlaagd wegens de wisselkoers en de komst van de Nintendo Switch Oled.

Dat meldt het bedrijf aan Eurogamer. Omdat de aankoopprijs voor winkels wordt verlaagd, zal de console uiteindelijk in prijs dalen.

"Nintendo verandert de handelsprijs van de Nintendo Switch voor winkels", zegt een woordvoerder van het bedrijf. "Meer dan vier jaar na verschijning blijft de Switch goed verkopen in Europa.

Lees hier verder

©GMRimport

Insomniac: 'Wolverine wordt een volledige game met volwassen toon'

Het vorige week aangekondigde Marvel's Wolverine moet een volledig spel worden met een volwassen toon.

Dat meldt Brian Horton, creative director bij ontwikkelaar Insomniac. Diverse fans vroegen hem wat men kan verwachten van het spel. Zo vroeg iemand of het een groot spel is, of ongeveer dezelfde grootte als Spider-Man: Miles Morales. Horton reageerde daarop met: "Volledige grootte, volwassen toon".

Lees hier verder

©GMRimport

Handige tips om een PlayStation 5 te scoren 

Het is nog altijd lastig om een PlayStation 5 in handen te krijgen. We krijgen nog vaak genoeg berichten van onze lezers met de vraag hoe zij het beste een PlayStation 5 kunnen scoren. Daarom hebben wij een korte handleiding vol tips samengesteld die de kans op het scoren van een PlayStation 5 aanzienlijk verhogen.

Allereerst is het belangrijk om te bepalen hoeveel je voor een PlayStation 5 wil betalen; bepaalde retailers of resellers verkopen enkel dure bundels, of gewone PlayStations ver boven de gemiddelde marktprijs. Uiteraard raden we je aan om altijd een oogje op onze eigen PS5 Tracker te houden, hier vind je in één plek, alle recente drops. De pagina werkt met een slimme plug-in, die een geluidje afspeelt wanneer er een nieuwe drop is. Dit is de meest betrouwbare manier om een PS5 te scoren terwijl je bezig bent met andere dingen.

Lees hier verder

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Borderlands 4-maker: 'Echte fans' willen 90 euro betalen
PU.nl
Nieuws

Borderlands 4-maker: 'Echte fans' willen 90 euro betalen

De prijs wordt spoedig onthuld

Gearbox-CEO Randy Pitchford heeft gemeld dat "echte fans wel een manier vinden" om Borderlands 4 te kopen, ook als de game 90 euro gaat kosten.

Games worden duurder - zo gaat Mario Kart World 80 dollar in de Verenigde Staten (en dus 90 euro in Europa) kosten en heeft ook Microsoft al aangekondigd de prijzen van sommige Xbox-games later dit jaar te verhogen.

Op social media verzocht iemand Pitchford eerder deze maand om Borderlands 4 niet een prijs van 80 dollar - oftewel 90 euro - mee te geven. Pitchford reageerde daarop met de melding dat hij niet degene is die deze beslissing maakt.

Vervolgens meldde hij het volgende: "Als je een echte fan bent, vind je een manier om de game te kopen. Mijn plaatselijke gamewinkel verkocht in 1991 Starflight voor de Sega Mega Drive voor 80 dollar toen ik net uit de middelbare school kwam en voor een minimumloon in een ijssalon werkte, en mij lukte het ook om de game te kopen."

De opmerking van Pitchford kreeg deze week een tweede leven en werd door sommige fans bekritiseerd. Pitchford reageerde op die kritiek door naar een video-interview te linken, waarin hij meldde dat hij niet weet hoeveel de game gaat kosten. "Dat is de waarheid." Vervolgens vertelde hij dat het belangrijk is dat games de juiste prijs krijgen om de toenemende kosten in gameontwikkeling op te vangen.

De CEO stelde dat Gearbox er zeker van wil zijn dat Borderlands 4 genoeg waar voor je geld gaat bieden. "Wat de prijs ook wordt, we zijn entertainers. Ja, we willen meer middelen om grotere en betere games te maken. Borderlands 4 is niet voor niets zo geweldig. Het komt omdat jullie Borderlands 3 hebben gekocht, en we hier budget voor hadden. We konden daardoor het budget voor de ontwikkeling meer dan verdubbelen."

Fans hoeven in ieder geval niet lang meer te wachten tot ze de prijs van de game te horen krijgen. "We gaan binnenkort de prijs vernemen, en het is mogelijk de nieuwe prijs waar Nintendo en Microsoft ook voor gaan. Maar het kan ook zo zijn dat we de oude prijs aanhouden. De uitgever beslist." De Borderlands-games worden uitgegeven door 2K Games, dat weer onderdeel uitmaakt van Grand Theft Auto-uitgever Take-Two Interactive.

Pitchford sloot af met een grapje. "Als de game goedkoper wordt, verkopen we misschien wel de minimap die jullie willen zien, maar die we pas later ontwikkelen. Hoe graag willen jullie die? Tien dollars? Ik weet het niet. Ik maak maar een grapje. Of toch niet?"

In Borderlands 4 keren de cel-shaded graphics van de voorgaande delen terug. Ook moet het aanbod aan loot uitgebreider dan ooit worden. De game wordt wederom alleen en in co-op voor vier spelers speelbaar, en zal weer een hoop vuurgevechten, wereldverkenning en een "eclectische cast met oude en nieuwe onvergetelijke personages" bevatten.

Onlangs werd aangekondigd dat de game iets eerder dan verwacht naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc komt - namelijk op 12 september. Een Nintendo Switch 2-release staat op moment van schrijven nog gepland voor in de loop van dit jaar. Hier vind je alles dat we weten over Borderlands 4.

View post on X
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017
PU.nl
Nieuws

De ontwikkeling van Mario Kart World begon in 2017

De game werd oorspronkelijk ontwikkeld voor de eerste Switch

De ontwikkeling van Mario Kart World is in 2017 van start gegaan - toen nog voor de eerste Switch-console.

Dat blijkt uit een nieuw Ask the Developer-interview dat Nintendo heeft gepubliceerd. Daarin wordt gemeld dat de ontwikkeling van Mario Kart World ergens eind 2017 begon, toen de ontwikkeling van Arms werd afgerond. De game begon als Switch-spel, maar in 2020 werd besloten dat het een Switch 2-game ging worden. Dit omdat toen gewerkt werd aan de Booster Course Pass voor Mario Kart 8 Deluxe.

Daarbij moesten de ontwikkelaars ook concessies doen als de game op de eerste Switch was uitgekomen: "Het was moeilijk voor ons om alles in de game te stoppen wat we voor ogen hadden. We overwogen om de graphics minder gedetailleerd te maken, de resolutie omlaag te schalen en zelfs om de framerate naar 30 fps te verlagen."

Verder wordt in het interview gemeld dat de soundtrack ditmaal gebruikmaakt van meer echte instrumenten, en dat er meer dan tweehonderd verschillende nummers in de game zitten - allemaal compleet nieuwe nummers. Ook wordt gemeld dat een complete dagcyclus in de game ongeveer 24 minuten beslaat. Verder blijkt dat er in de game in totaal honderd circuits zitten als alle verschillende paden tussen tracks worden meegerekend. In de open spelwereld kunnen allerlei stickers worden gevonden die naar gelieve op de karts kunnen worden geplakt.

Mario Kart World komt op 5 juni exclusief naar Nintendo Switch 2 en gaat 79,99 digitaal en 89,99 euro fysiek kosten, al is er ook een Switch 2-bundel beschikbaar waarbij een digitale code van de game geleverd wordt. Hoewel de game zoals gebruikelijk circuits bevat, zijn die allemaal in een open spelwereld geplaatst die spelers naar gelieve kunnen verkennen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!