343 Industries heeft zijn huiswerk voor Halo Infinite niet af
Gamer.nl
Nieuws

343 Industries heeft zijn huiswerk voor Halo Infinite niet af

Huiswerk: we hebben het allemaal wel eens niet gemaakt. Ik in ieder geval zeker. Als de leraar dan naar mijn wiskundesommen vroeg, zei ik dat het echt ‘bijna af’ was en begon ik als de wiedeweerga met alles in te halen. Kansloos natuurlijk, want in een lesuurtje kun je niet doen waar je normaal een hele week de tijd voor had. Die gemiste tijd loop je niet meer in. Daar lijkt 343 Industries nu met Halo Infinite ook achter te komen.

Even terugspoelen naar vorig jaar. Tijdens de Xbox Games Showcase in juli vorig jaar liet 343 Industries voor het eerst echte gameplay van Halo Infinite zien. Het spreekwoordelijke huiswerk bleek niet af. Craig de Halo Infinite Brute werd onmiddellijk een meme, maar verder kon de community er niet bepaald om lachen. Het spel zou op dat moment al over vier maanden moeten uitkomen. Het liep allemaal anders.

©GMRimport

Huiswerkbegeleiding

Meester Phil Spencer greep in en gaf deze moeilijke leerling een nieuwe kans. De ontwikkelaar kreeg ruim een jaar uitstel om het huiswerk op orde te krijgen. Halo-veteraan Joseph Staten werd als een soort van huiswerkbegeleider ingevlogen. 343 Industries kreeg zelfs nog hulp van The Coalition, een leerling uit dezelfde klas die wél goede cijfers haalt. En ach, de game had eigenlijk alleen nog maar wat polishing nodig, toch? Infinite had toen immers al bijna af moeten zijn. Co-op, dat zat er natuurlijk sowieso weer in, verzekerden Paul Crocker (Associate Creative Director) en Chris Lee (toen nog studiohoofd) mij persoonlijk. Dus met een heel jaar extra ontwikkeltijd moet alles helemaal goedkomen… toch?

Niet als het huiswerk in de verste verte niet af was. Natuurlijk zijn er excuses op te voeren - die had ik ook als middelbare scholier. De brug stond open, de hond had het huiswerk opgegeten, het verkeerde schrift meegenomen… Daar kan een heel goed excuus tussen zitten, want ik kan niet naar binnen kijken bij 343 en weet niet wat daar allemaal speelt. Maar je moet in zo’n geval dan niet steeds wachten met het slechte nieuws tot je door de leraar op het matje wordt geroepen. Hoe langer je wacht, hoe meer je hebt uit te leggen. Uiteindelijk val je hoe dan ook door de mand.

Al dat uitstel hoeft uiteindelijk geen dealbreaker te zijn. Ik verkies altijd uitstel boven een buggy release. 

-

Door de mand gevallen

Voor 343 was dat moment vorige week, toen bleek dat de co-op en Forge nog altijd niet af zijn en de lancering van Halo Infinite, op 8 december, niet gaan halen. Juist (splitscreen) co-op, die modus die zó gemist werd bij Halo 5: Guardians, is dit najaar nog niet beschikbaar. Zelfs niet met de ondersteuning van meester Phil, huiswerkbegeleider Joseph en klasgenootje The Coalition. Het schrift lag helemaal niet thuis; het huiswerk was gewoon niet af.

Dus nu wordt er weer drie maanden extra uitgetrokken om co-op op orde te krijgen, en nog eens drie maanden voor Forge. Waarbij het nog maar de vraag is of die planning wél gehaald wordt. Als ik namelijk een euro kreeg voor elke keer dat Joseph Staten in deze video ‘we’re targeting’ en ‘our goal’ zegt, had ik nu genoeg geld om die intens sexy Halo Infinite Xbox Series X aan te schaffen.

©GMRimport

Al dat uitstel hoeft uiteindelijk geen dealbreaker te zijn. Ik verkies altijd uitstel boven een buggy release. In dit geval heeft 343 zelfs de kans om Halo Infinite op te delen en in december wel alvast uit te brengen wat af is. Game Pass is dan ook de redder in nood voor Halo, want met zo’n abonnementsdienst voelt het toch wat minder bekaaid dat een game incompleet lanceert. En met Halo Infinite als een jarenlange service en de veelbelovende Technical Preview, heb ik toch goede hoop voor deze game. Twee decennia nadat ik geen zin had om wiskundesommen te maken, is het immers met mij ook allemaal best goed gekomen. Overigens kwam dat bij mij omdat ik toen veel te veel Halo: Combat Evolved zat te spelen. Zou dat ook het excuus van 343 Industries zijn?

Elke zaterdag verschijnt er een column op Gamer.nl die ingaat op actuele gebeurtenissen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt
Gamer.nl
Nieuws

South of Midnight heeft meer dan een miljoen spelers bereikt

De game verscheen afgelopen april voor Xbox Series, pc en Game Pass

Meer dan een miljoen mensen hebben de op 8 april uitgekomen Xbox Series- en pc-game South of Midnight gespeeld.

Dat blijkt uit een artikel van Game Rant, waar men met Guillaume Provost, studiohoofd van ontwikkelaar Compulsion Games, heeft gepraat. Provost gaf daarbij aan dat de game inmiddels door meer dan een miljoen mensen is gespeeld.

South of Midnight is een third-person actiegame die zich afspeelt in een moerasachtige wereld met monsterachtige wezens. De graphics vallen daarbij meteen op door de unieke manier waarop het geheel stop-motion-animatie nabootst.

In South of Midnight wordt hoofdpersonage Hazel naar een gotische wereld getransporteerd waarin realiteit en fantasie met elkaar verweven zijn en eeuwenoude wezens uit folklore tevoorschijn komen. Het spel is zoals gezegd ontwikkeld door Compulsion Games, dat We Happy Few ontwikkelde en inmiddels onderdeel uitmaakt van Xbox Games Studios.

South of Midnight is verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc. De game staat ook op Xbox Game Pass. Het spreekt voor zich dat Game Pass-spelers worden meegerekend met de totale spelersaantallen van de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Ubisoft heeft negen Assassin's Creed-games gepland

Waaronder een aantal remakes en multiplayergames

Ubisoft zou plannen hebben voor negen Assassin's Creed-games de komende jaren.

Insider Gaming plaatste een artikel waarin het enkele details gaf over deze negen games - waarvan sommigen al zijn bevestigd en anderen al geruime tijd het onderwerp van geruchten zijn. Het gaat om twee grootschalige rpg's in de stijl van Shadows en Valhalla, drie remakes, één 'kleinere' ervaring, twee multiplayergames en één mobiel spel. Deze games moeten volgens de planning de komende zes jaar verschijnen.

De eerstvolgende Assassin's Creed-game die uit zou komen, zou Assassin's Creed Jade zijn, de al onthulde mobiele game die zich in China afspeelt. Dit zou worden opgevolgd door een game met de codenaam Invictus, een multiplayergame die geïnspireerd is door Fall Guys en zestien spelers per potje het tegen elkaar laten opnemen. Er zouden al plannen zijn om de game zo'n vijf jaar te ondersteunen met updates en nieuwe content.

Rond dezelfde tijd als Invictus zou een Assassin's Creed-spel met de codenaam Obsidian uitkomen. Dit zou de remake van Assassin's Creed 4: Black Flag betreffen waar al geruime tijd geruchten over gaan. Ergens nadat de contentplanning voor Assassin's Creed Shadows ten einde komt (ongeveer twee jaar na release van de game) zou vervolgens 'Hexe' op de planning staan, een iets kleinere ervaring met - volgens eerdere geruchten - een focus op bovennatuurlijke krachten. De game zou ongeveer een jaar aan dlc-ondersteuning krijgen.

Ongeveer een jaar na Hexe zou een game met de codenaam Scarlet op de planning staan. Dit zou de volgende grote rpg in de reeks betreffen. Volgens Insider Gaming is de productie van dit spel inmiddels begonnen en zou het qua setting India, de Middenlandse Zee en de Azteken aanhouden. Dit zou gevolgd worden door Stardust, de volgende remake van een Assassin's Creed-game. Het is niet bekend waar de remake op gebaseerd is.

De laatste drie Assassin's Creed-games die op de planning staan, zijn Emerald, de derde rpg en de derde remake. Over de laatste twee titels is nog niets bekend, maar Emerald zou wederom een multiplayergame zijn met een vijfjarenplan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!