Het lijkt er op dat de Call of Duty-franchise binnenkort eindelijk naar Nintendo Switch 2 komt, als een gevonden code in Call of Duty HQ geloofd moet worden.
Call of Duty HQ is de app op consoles en pc van waaruit moderne Call of Duty-games worden opgestart. X-account Reality heeft de code van deze app doorzocht na een recente update. In die code wordt Nintendo als 'platformfamily' genoemd, wat lijkt te suggereren dat er plannen zijn om in ieder geval een Call of Duty-game naar de Switch 2 te brengen.
Officieel hebben Microsoft en Activision op moment van schrijven nog geen Switch 2-versie van een moderne Call of Duty-game aangekondigd, maar het is wel de bedoelding dat de franchise de console uiteindelijk aandoet. Tijdens de rechtszaak tussen Microsoft en de Federal Trade Commission over de overname van Activision Blizzard in 2023, beloofde Microsoft immers dat de Call of Duty-reeks ook tien jaar lang naar Nintendo-consoles zou komen. Sterker nog: de Call of Duty-games moesten op dezelfde dag als de Xbox-versie verschijnen, inclusief alle content en features. Dit is vooralsnog niet gebeurd.
Afgelopen december meldde Windows Central-redacteur Jez Corden al dat hier "binnen enkele maanden" verandering in zou komen. Volgens hem zou een "Switch-versie" (waarmee waarschijnlijk Switch 2 wordt bedoeld) van een game in de reeks al bijna klaar zijn. Hij meldde daarbij dat het zolang heeft geduurd omdat er rond de Switch 2-release weinig development kits beschikbaar waren om games te ontwikkelen.
Yeah it's looking like Nintendo x COD is imminent, whenever the next round of Nintendo announcements are, expect that pic.twitter.com/ojiEUQnHDM
— Reality (@realityuk) January 11, 2026
Mssn boren ze hier nog een nieuwe doelgroep mee aan (gamers met alleen een Switch(2) ). Ik heb de laatste jaren steeds nog wel de nieuwe cod games gespeeld (ook via Gamepass) maar deze vond ik zo bar slecht dat ik ‘m dezelfde dag nog heb verwijderd. Ze kunnen beter wat oudere delen op de S2 uitbrengen, zoals MW3 of Black ops 6.
Heb m’n Switch 2 afgelopen weekend verkocht, nadat ie al weer een maand stof stond te happen na het uitspelen van Hollow Knight Silksong. Ik merkte dat de 1st party Nintendo titels me geheel tegen de verwachting in gewoon echt niet meer kunnen boeien, best een kuttige constatering maar een waar ik helaas niets aan kan doen. En om ‘m nou aan te houden voor 3rd party releases, nah daar heb ik al een pc voor. Zou trouwens wel een zeer teleurstellende entree zijn van COD op een Nintendo console, net nu de franchise rock bottom lijkt te hebben bereikt komt ie ineens beschikbaar, lullig.
Ja dat kan ieder zijn eigen. Hier is juist de PS5 de deur uit gegaan wegens het stof happen alles wat ik wil spelen komt ook op de S2.
1st party en vooral de communicatie naar ons fans had ik wel zeker beter verwacht in een launch jaar van de nieuwe console maar ik hou er vertrouwen in!
Prima toch? Ieder z’n ding. Ik hoop dat je er nog veel voor terug hebt gekregen. Ik heb op de Switch heel veel games gespeeld maar de S2 moet zich voor mij ook nog bewijzen. Ik denk dat dat nog wel gaat gebeuren.
Mogen ze houden die troep HAHAHA wat een slecht spel was BO 7 zeer slecht…..
Al het harde werk zit in de Switch 2 versie 😂
Eindelijk!
Snap nintendo niet dat ze zo weinig Development kits hebben verstuurd! De bibliotheek van de switch 2 had echt veel groter kunnen zijn als ze er meer hadden verstuurd.
Oh ze sturen er zat, alleen de verkeerde kant op. Of je moet 1 van de 5 gasten zijn die Thief Life Simulator, Mindseye, of Drag x Drive vet vond.
Denk niet dat die een dev kit hebben, dat zijn gewoon Switch 1 games die ze als Switch 2 software verkopen. (Buiten Drag x Drive).
Vind echt dat ze wat harder moeten optreden. Zit zoveel troep tussen in de shops tegenwoordig (niet alleen Nintendo ook Playstation, enzo). Dat mag je niet eens games noemen.
Heel veel shovel ware, games die in een paar dagen via ai zijn gemaakt en ga zo maar door. Als ik een game zie van 10 euro of minder als nieuwe release weer ik vaak al genoeg.
Pardon klopt ja
Dat gaan ze recht zetten ze hebben al veel ontwikkelaars verstuurd 2026 komen daar tig meer bij!!!
Er wordt al een tijd hiernaartoe gehint, maar er is alsnog niks ‘nieuws’ bekend.
Pas als de kogel echt door de kerk vliegt dan gaat het ook enorm goed verkopen.
Wat ik je brom, er zijn nog genoeg jongeren (en ouderen) die hier op los gaan.