Waar blijft de Black Ops 6-review?

Geplaatst: Vandaag om 10:42
Eens per jaar is het weer zover: er is een nieuwe Call of Duty. Dit jaarlijkse ritueel gaat natuurlijk gepaard met een uitgebreide review die alle aspecten van de zoveelste Call of Duty onder de loep neemt. Maar waar blijft de review van Mol dan?

Simpel gezegd is het laat krijgen van een reviewcode ook onderdeel geworden van dit ritueeltje. Wij kunnen tegenwoordig net zo snel aan de slag als jullie: op release. Dat betekent dat ik ook pas sinds vrijdag de game kon bevingeren. Mijn weekend draaide net als vele andere CoD-spelers daarom om domweg spelen. De campagne heb ik inmiddels uit en ook in multiplayer heb ik al vele uurtjes zitten. Toch heb ik meer tijd nodig om een goed oordeel te kunnen vellen over Call of Duty 20, ook wel bekend als Black Ops 6.

Je kan later deze week een review op de site verwachten. Maar ik kan natuurlijk er alvast het een en het ander erover vertellen. Zo zagen we online al de eerste lovende berichten over de campagne. Is ‘ie dan echt zo goed? Nou, hoewel we inderdaad een uitstekende singleplayermodus hebben, voelt het ook een beetje als een Marvel-film: een sterk begin, met een rommelig, vaag en ietwat saai einde.

Call of Duty: Black Ops 6

De multiplayer is misschien het minst spannend van de drie modi. Er zijn vooral weer nieuwe wapens en nieuwe maps, en zijn nou net die maps die niet bepaald sappig zijn. Ze zijn nogal klein en bekrompen en hebben soms een bizarre indeling. Red Card is bijvoorbeeld, denk ik, de slechtste multiplayermap in de geschiedenis van Treyarch. Dat wil de pret gelukkig niet compleet drukken. Het schiet nog altijd fijn, en omnimovement maakt het rondlopen net iets soepeler. Maar goed, Call of Duty schiet altijd fijn, dus dat is niet echt een verbetering te noemen.

Zombies is natuurlijk ook terug, en daar heb ik dit weekend als zombiefan enorm veel plezier aan gehad. De eerste map voelt qua detail misschien niet goed zo uitgedacht als de tweede, maar het fijne schieten in combinatie met een hoop goede quality of life-verbeteringen is meer dan welkom. Bovendien kan je nu ook lekker grinden voor upgrades in je perks, waardoor het eindeloos raggen van zombies nog meer betekenis geeft.

Ik ga in de tussentijd nog even doorknallen zodat ik alles uit de game heb geperst, dus check de site later deze week voor de volledige review. Laat vooral weten waar jullie het meest benieuwd naar zijn of wat je tot nu toe van de game vindt!

Ruan MolemanHoudt van RPG's, Indies, Virtual Reality en games die je samen kan spelen. Speculeert graag over de gekste leaks.