Baldur's Gate 3-regisseur was bang dat de game te kort zou zijn
Baldur's Gate 3-regisseur was bang dat de game te kort zou zijn
Het klinkt ontzettend ongeloofwaardig, maar het is echt waar: Baldur's Gate 3-regisseur Swen Vincke was bang dat de rpg een beetje te kort zou zijn.
Dat vertelt hij in gesprek met BAFTA. Tijdens de ontwikkeling van de game is er best wat content uit de game gehaald, vertelt hij. "Moonrise Towers waren eerst twee torens en de game is uiteindelijk met één toren uitgekomen", noemt hij als voorbeeld. "Lang waren er ook nog de ruïnes van de tweede toren, maar ook die hebben we verwijderd."
Volgens Vincke werd de content verwijderd omdat de game anders te groot zou worden, maar doordat de studio zoveel content verwijderde, kreeg hij twijfels over de lengte. "Je zou verrast zijn als je weet hoeveel regio's we nog hadden willen maken. Ik was bang dat de game te kort zou worden, maar ik ben altijd enorm slecht geweest in het inschatten van de lengte van onze games."
Dat blijkt maar weer, want de uiteindelijke game weet gamers honderden uren te vermaken. Je kan veel zeggen over Baldur's Gate 3, maar te kort is ie zeker niet. Wel de winnaar van Game of the Year tijdens de Game Awards en een van de hoogst gerecenseerde games aller tijden.
Opmerkingen