Creatief directeur van Helldivers 2 zegt dat ze “de plank hebben misgeslagen”

Geplaatst: 1 september om 23:29Aangepast: 1 september om 23:34
Tijdens een gesprek op Reddit is de creatief directeur van Arrowhead Game Studios, Johan Pilestedt, eerlijk over de keuzes die de studio de afgelopen zes maanden heeft gemaakt. Daarin geeft hij ook toe steken te hebben laten vallen.

De afgelopen maanden zijn wat moeilijk geweest voor Arrowhead Game Studios. Veel Helldivers 2-spelers hebben de game verlaten na impopulaire beslissingen van de ontwikkelaars, met name op het gebied van de wapenbalans en gebroken mechanics. Hoewel Arrowhead zich inzet om de game te verbeteren, blijven veel spelers sceptisch, wat heeft geleid tot een daling van het aantal gelijktijdige spelers.

Creative director Johan Pilestedt van Arrowhead Game Studios gaf in een discussie op Reddit toe dat het team "de plank heeft misgeslagen" als het gaat om de balans van de game. Hij erkende dat ze te veel gefocust waren op "balans voor competitief spel", wat niet logisch is voor een PVE-game. Pilestedt legde uit dat het team streeft naar een geloofwaardige spelervaring, vergelijkbaar met de logica van actiefilms uit de jaren 80 en 90, maar dat ze op veel punten tekort zijn geschoten.

Ondanks de welwillendheid van de community begint het geduld van de spelers op te raken, met een daling van het aantal spelers van meer dan 458.000 op zijn hoogtepunt naar minder dan 10.000 nu. Arrowhead Game Studios lijkt vastberaden om de game te herstellen met een zestigdagenplan dat veel van de problemen moet oplossen. Daarmee is nog niet alles gefixt; twee weken na de aankondiging is het werk aan deze roadmap nog altijd niet begonnen, waardoor het onduidelijk is wanneer de eerste updates zullen verschijnen.

Gosse DrentIk ben Gosse en ik houd van Animal Crossing enzo

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.