De gamingindustrie gaat komende jaren de grens van 300 miljard dollar bereiken

Geplaatst: 15 juli om 09:00Aangepast: 15 juli om 09:01
Voor lezers van PU komt het vast niet als een verrassing, maar de bedragen die in de gamingindustrie rondgaan, worden steeds groter. Door de jaren heen zijn er echter niet alleen gigantisch veel Triple A-games verkocht, maar zijn ook indiegames en free-to-play games met microtransacties steeds belangrijker geworden.

Onlangs werd geschat dat de wereldwijde omzet van de game-industrie als gevolg van deze trends in 2027 de grens van 300 miljard dollar zal passeren.

In een prognose van Bain & Company wordt gesuggereerd dat de wereldwijde game-omzet een jaarlijks groeipercentage van 9 procent zal bereiken tussen nu en 2027. In 2022 was de omzet nog 199 miljard dollar, maar dit zal naar verwachting doorgroeien naar 307 miljard dollar in 2027.

Het rapport benadrukt dat jonge gamers van 13 tot 17 jaar, een zeer beïnvloedbare markt, nu 40% meer tijd besteden aan het spelen van games dan aan andere media, zoals televisieprogramma's.

Met belangrijke investeringen en overnames die plaatsvinden, zoals Microsofts overname van Activision Blizzard, is er meer geld in omloop dan ooit tevoren. Elke sector, van esports tot mobiel gamen, groeit momenteel. De analisten hebben ook de opkomst van streamers en ‘game-influencers’ bestudeerd.

Gosse DrentIk ben Gosse en ik houd van Animal Crossing enzo

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.