De puzzel achter de mysterieuze foto's uit de Silent Hill 2 Remake is eindelijk opgelost

Geplaatst: 5 november om 00:16
Een Reddit-gebruiker heeft een easter egg gevonden door de fotopuzzel van de Silent Hill 2-remake op te lossen: het leidt naar een geheime boodschap van Bloober Team.

Let op: dit artikel bevat milde spoilers voor de Silent Hill 2 Remake. Maar geen zorgen, hij staat ook nog op de backlog van de Wacht, dus we gaan er vakkundig omheen werken. Alles waarvan de Wacht dacht: 'argh! Dat had ik niet willen zien! ' is lekker weggelaten. We gaan wel deze easter egg verklappen, dus je bent gewaarschuwd. Maar kom op, ga jij zelf die code dan oplossen? Waarschijnlijk niet, hè?

In de Silent Hill 2-remake is een stel mysterieuze foto's te vinden, met elk een cryptische tekst. Reddit-gebruiker Dale Robinson wist de code te kraken, na zijn voortgang telkens op Reddit te plaatsen. Dit is hoe je de code oplost: op iedere foto staat iets dat vaker wordt herhaald, zoals een aantal open ramen, kogelgaten of vliegende vogels. Als je die telt, krijg je een getal - het is dan de bedoeling dat je de letters telt van links naar rechts en de corresponderende letter noteert. Als het getal drie achterop stond, moet je dus de derde letter van de woorden op de voorkant noteren.

Doe dat bij alle zesentwintig foto's, en je krijgt de zin: "you've been here for twenty years." Dit verwijst waarschijnlijk naar de tijdsperiode tussen Silent Hill 2 Remake en de originele game. Mocht je de volledige oplossing willen zien, met alle foto's en beschrijvingen, kun je die op Reddit bekijken.

View post on X

Mateusz Lenart, degene die de in-game foto's geschilderd heeft, feliciteert de fan met het oplossen van de puzzel. Hij noteert daarbij dat er bij Bloober Team zelfs de theorie rondging dat de puzzel te moeilijk was, en dat deze niet opgelost zou worden.

View post on X

De Wacht was hier waarschijnlijk nooit op gekomen, maar vindt het altijd fantastisch als ontwikkelaars dit soort dingen in hun games verstoppen. Dit is nou typisch zo'n cryptische puzzel die richting het eind van Tunic ook steeds weer uit de hoge hoed werd getoverd, wat nog steeds een van de favoriete game-herinneringen van de Wacht heeft opgeleverd - al was het bij Tunic misschien een tikje minder ingewikkeld. Dikke aanrader, mensen.

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.