Embracer wil gameontwikkeling verbeteren met AI
Dat blijkt uit een jaarlijkse rapportage van het bedrijf. Volgens het bedrijf wegen de voordelen die AI met zich meebrengt zwaarder dan de eventuele gevaren, al geeft het aan wel van die gevaren op de hoogte te zijn. "We zien enorme kansen voor het gebruik van AI in game-ontwikkeling qua snelheid, logistiek en planning. Embracer begrijpt ook de potentiële risico's die komen kijken bij het gebruik van AI. Het kan ook ingezet worden in gebieden zoals logistiek en human resources om planning en besluitvorming te verbeteren en ter ondersteuning van aankopen."
Embracer zegt wel dat AI niet bedoeld is om medewerkers te vervangen. Volgens het bedrijf moet het er vooral voor zorgen dat die medewerkers betere dingen kunnen maken in kortere tijd. Men denkt zelfs dat er een hoop meer mogelijkheden bij komen. "AI kan het bijvoorbeeld makkelijker maken voor mensen met handicaps om in deze industrie te werken - bijvoorbeeld mensen die niet zo makkelijk met toetsenborden kunnen werken als anderen."
We zullen zien hoe dit gaat uitpakken. Voor nu is deze sprong op de AI-trein nog moeilijk te slikken, nadat het bedrijf duizenden werknemers op straat heeft gezet en een scala aan studio's de nek om heeft gedraaid. We begonnen de wacht zelfs met een mogelijke annulering...
Opmerkingen