'Grote uitgevers geven te snel op qua liveservicegames'

Geplaatst: 22 juli om 22:08
Grote uitgevers zouden het te snel opgeven na het uitbrengen van liveservicegames, zo meent de baas van de studio achter Warframe.

Steve Sinclair, de CEO van Digital Extremes, meldde dit in een interview met VGC. Dit naar aanleiding van diverse liveservicegames die weer net zo snel verdwijnen als dat ze zijn verschenen, bijvoorbeeld omdat de spelersaantallen tegenvallen.

"Ze denken dat het nu of nooit is, maar dat is niet zo. Er is een financiële manier om volhardend te zijn, maar dat doen ze nooit. (Een liveservicegame) komt uit, het werkt niet en ze gooien het weg."

Hij vervolgt: "Dat is toch zonde wanneer je zoveel jaren van je leven hebt besteed aan het creëren van dergelijke systemen of het bouwen van technologie of een gemeenschap. Alleen omdat de operationele kosten hoog zijn, word je bang wanneer je de spelersaantallen ziet dalen en trek je de stekker er uit. We hebben dit met geweldige games met enorm veel potentie zien gebeuren, en ik denk dat ze er te snel mee kappen."

De afgelopen jaren zijn er enorm veel liveservicegames uitgekomen en een flink aantal al snel weer kopje onder gegaan, van Lawbreakers, Crossfire X en Babylon's Fall tot Anthem en Knockout City. Warframe van Digital Extremes kwam echter in 2013 uit en is nog altijd draaiende. Later dit jaar komt de volgende grote update genaamd Warframe 1999, waarvan je hieronder beelden kunt zien. Ook komt de ontwikkelaar met Soulsframe - lees en bekijk daar in dit nieuwtje meer over.

Watch on YouTube

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.