Elden Ring-manga op pauze, de maker wil eerst Shadow of the Erdtree spelen

Geplaatst: 20 juni om 08:54Aangepast: 20 juni om 08:55
De Elden Ring-manga staat om een hele herkenbare reden stil: de maker wil vrij om Shadow of the Erdtree te kunnen spelen.

De Elden Ring-manga staat op pauze!? Wat dan? Is het kantoor in de fik gevlogen? Omver gewaaid? Heeft een vogel alle bladzijden meegenomen om een nest van te bouwen? Nee hoor: de maker van de manga heeft de boel even stil gezet vanwege de release van Shadow of the Erdtree. Hij wil namelijk eerst de uitbreiding spelen, voordat hij de draad weer oppakt.

Hij zal ook niet de enige zijn die vrije dagen inzet om zich in Shadow of the Erdtree te verliezen. De game staat momenteel ook op Metacritic met een 95, wat de hoogste score ooit is voor een uitbreiding. Op de tweede plaats staat de uitbreiding Blood & Wine van The Witcher 3, met een mooie 92.We zijn natuurlijk zelf ook even de Realm of Shadow ingedoken om te checken of die Metacritic-score hout snijdt. Dwayne denkt van wel: van hem kreeg de uitbreiding een mooie 93.

“De ingetogen Realm of Shadow doet terugdenken aan Dark Souls en is heerlijk sfeervol, met prachtige visuals en meeslepende muziek. De nieuwe wapens zijn opwindend om te proberen, de vijanden, eindbazen en andere NPC’s ademen karakter en de vijanden zijn weer heerlijk meedogenloos. Bovenal shinet het Escheriaanse leveldesign in deze kleinere wereld, en verdwaal je er met plezier in. Een onvergetelijke DLC voor een net zo onvergetelijke basisgame.”, schrijft hij in zijn review.

Elden Ring: Shadow of the Erdtree is vanaf 21 juni te spelen, op alle platformen waarop Elden Ring ook te spelen is. De Wacht moet eerst de game maar eens aanschaffen, maar is een beetje bang voor de tijd die het vergt - al krijgt hij al jaren lang ongeveer wekelijks te horen dat dit een van de beste games ooit is. Aan alle dappere strijders die er wel morgen al in gaan duiken: succes!

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.