Mensen verloren hun baan na annuleren The Last of Us Online

Geplaatst: 13 augustus om 22:05
Het annuleren van de multiplayergame in het The Last of Us-universum is voor sommige ontwikkelaars niet zonder gevolgen gebleven.

Jarenlang werkte Naughty Dog aan een multiplayergame van The Last of Us: Part 2. Deel 1 had Factions en de sequel zou een soortgelijke gamemode krijgen. Voor de release van de singleplayer maakte Naughty Dog echter bekend dat de multiplayermodus er niet bij zou zitten, maar op een later moment een eigen game werd. Het project was simpelweg te groot geworden.

The Last of Us Online liep echter tegen meerdere problemen aan, met een onvermijdelijke annulering tot gevolg aan het einde van 2023. Vier jaar was de ontwikkeling al bezig, en het was allemaal voor niets. Een team van meer dan honderd mensen werkte aan de multiplayergame, wat Sony veel geld gekost heeft. En sommige mensen hun baan.

Jason Schreier sprak er onlangs over in de Friends Per Second-podcast: "That project, like that getting cancelled, was not a bloodless endeavour. There were some heads rolling at Sony as a result of that one."

Veel studio's hebben de afgelopen jaren de focus verlegd naar de ontwikkeling van live-service-games, wat The Last of Us Online ook moest worden. Naughty Dog maakte echter de keuze om zich op singleplayerervaringen te blijven focussen. Een keuze waar hun fans het ongetwijfeld mee eens zijn, al kwam het annuleren van The Last of Us Online voor velen toch als een onaangename verrassing.

View post on X
Niels ArtsHeeft een haat-liefde relatie met League of Legends, maar wil de grootste releases van het moment ook nooit missen.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.