Nieuwe AAA-studio van PlayStation werkt aan een 'baanbrekende' game

Geplaatst: Vandaag om 00:20
Goedemorgen! Vandaag in 1930 verscheen de eerste Mickey Mouse-strip en verscheen in 1958 de eerste Smurfenstrip. In 1911 was het juist bijna voorbij met de Nachtwacht, want iemand besloot er met een schoenmakersmes op in te hakken. Dan gaat het overigens om het schilderij, niet om de ondergetekende - al houdt de Wacht al de hele dag z'n ogen extra goed open voor weirdo's met schoenmakersgerei. Vandaag kun je je inschrijven voor speeltests van Skate en krijgen we meer te zien van onder andere Hyper Light Breaker en Atomfall, dus pak je koffie erbij, warm je vingertjes vast op voor het scrollen.

Nieuwe AAA-studio van PlayStation werkt aan een 'baanbrekende' game

In Los Angeles is er een nieuwe AAA-studio geopend van Sony, waar aan een "baanbrekende" game zou worden gewerkt.

Dat blijkt uit een vacature van Sony, die online is verschenen - ze zoeken naar een 'project senior producer'. Uit de vacature valt te halen dat het gaat om een studio in LA, die wordt aangestuurd door "een team van doorgewinterde industrieleiders".

Dat zegt de kapper van de Wacht ook altijd over z'n eenmanszaak, dus neem het met een korreltje zout. In tegenstelling tot de kapper van de Wacht, is er zelfs nog niets bekend over de studio. Fans speculeren dat het gaat om de nieuwe studio van Jason Blundell, het voormalige hoofd van de Call of Duty-studio Treyarch en de Sony-studio Deviation Games. In 2022 pakte Blundell bij de studio zijn biezen, en twee jaar later moest Deviation Games de deuren voorgoed sluiten.

De geruchtenmolen gaat ook nog dat het nieuwe team van Blundell is samengesteld met oud-ontwikkelaars van Bungie, die naar PlayStation zijn overgestapt. Afijn, nog een baanbrekende AAA-game in de maak dus - de Wacht ligt er pas wakker van als er een toffe trailer is gedropt. Dat de studio nog naar werknemers zoekt doet denken dat een onthulling van een game van de studio nog wel even kan duren.

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.