Dat blijkt uit een recent bericht op social media van Matthew Griffiths, de engine-programmeur van No Man’s Sky. Volgens Griffiths betekenen de zeer positieve recensies op Steam enorm veel voor het ontwikkelteam. “’Erg positief’ zijn maar een paar woorden, maar die betekenen enorm veel gezien we nog lang niet klaar zijn”, zegt Griffiths. Er komt dus nog veel meer content aan, zo lijkt het.
Voor het eerst sinds de release in 2016 is game op Steam onlangs beoordeeld als ‘erg positief’. Een knappe prestatie van de studio, zeker gezien de felle kritiek waar het mee te maken kreeg na de release van No Man’s Sky. Destijds maakten fans korte metten met de matige technische staat van de game en het gebrek aan content. In de afgelopen jaren draaiden ze bij Hello Games overuren om nieuwe content te maken en de game te verbeteren. Alles werd gratis aangeboden, wat nu resulteert in hoge waardering door spelers.
Terwijl Hello Games dus content wil blijven pompen voor No Man’s Sky, werkt de studio ook aan zijn volgende game. Light No Fire, zoals het spel heet, draait om een procedureel gegenereerde fantasiewereld wiens grootte vergelijkbaar moet zijn met de echte aarde.
Opmerkingen