Dat heeft The Game Post vernomen van bronnen. Bungie zou volgens die bronnen nu het idee hebben om de game inderdaad veertig dollar te laten kosten. Daarmee gaat de studio overduidelijk niet voor het free-to-playmodel waar veel andere shooters heel succesvol mee zijn geworden.
De bronnen geven ook aan dat de discussies over het prijskaartje wel weer zijn opgerakeld sinds de release van Concord. Die game kostte ook veertig dollar en verdween na twee weken alweer van het toneel, omdat niemand de game speelde. Daarmee is het een van de allergrootste gameflops aller tijden, misschien wel de grootste.
Uiteraard hebben we ook een voorbeeld van een Sony-liveservicegame die wél als een tierelier ging met hetzelfde prijskaartje. Helldivers 2 werd met twaalf miljoen verkochte exemplaren in de eerste twaalf weken zelfs de snelst verkopende Sony-game ooit. Dat spelers vier tientjes moeten neerleggen wil dus absoluut niet zeggen dat de game gaat floppen.
Wanneer we gaan ontdekken of Marathon een succes of een flop wordt, is nog niet duidelijk. We hebben namelijk nog geen releasedatum. Het spel, dat zich in hetzelfde universum afspeelt als de oude Marathon-games die Bungie nog voor Halo ontwikkelde, wordt een PvP team-based extraction-shooter waarbij spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam.
De game komt uit op PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.
Opmerkingen