Palworld-ontwikkelaar: speel niet altijd maar dezelfde game
Dat doet hij in gesprek met YouTube-kanaal Going Indie (via VGC). Palworld was met pieken van twee miljoen gelijktijdige spelers vlak na release tijdenlang enorm populair. Inmiddels haalt de game pieken van rond de 60.000, maar daar heeft Buckley geen problemen mee. Volgens hem is de game nooit gemaakt om voor eeuwig te blijven spelen.
Als spelers een game maar blijven spelen, krijgen uitgevers en ontwikkelaars het idee dat liveservicegames de toekomst zijn, waarschuwt hij zelfs. "Ik denk niet dat je jezelf moet pushen om alsmaar dezelfde game te spelen. Het is niet gezond voor ons, ontwikkelaars, gamers en gamemedia. En het is niet gezond voor onze industrie, omdat heel grote bedrijven dan zeggen 'gamers willen meer liveservice'".
Het zou een hoop flops opleveren, volgens Buckley. "Dan krijgen we meer dan die zielloze liveservicegames die uitkomen en dan na negen tot twaalf maanden offline gehaald worden omdat het niet genoeg geld oplevert. Dan verliezen we allemaal."
Meer variëren is dus wat gamers in zijn ogen moeten doen. "Speel alle indiegames die je maar kan bedenken. Geef er zoveel mogelijk geld aan uit. Ondersteun die mensen die proberen leuke games te maken. Wat maakt het uit als er maar vijf mensen spelen? Heb gewoon plezier. Complexer dan dat hoeft het niet te zijn."
Opmerkingen