In een eerder interview twijfelde Pocketpair-CEO Takuro Mizobe nog of Palworld niet verder moest gaan als liveservicegame. Dat zou vooral goed zijn voor de portemonnee van de ontwikkelaar, maar inmiddels is die twijfel weg. Palworld gaat het liveservicepad niet bewandelen, bevestigt Pocketpair op X.
Het interview waarin Mizobe zijn twijfels uitte is volgens Pocketpair al meerdere maanden oud. Toen was het bedrijf nog op zoek naar de beste strategie om van Palworld een langdurig succesverhaal te maken. Daar is men nog steeds mee bezig, "maar we hebben al besloten dat het free-to-play/liveservicemodel niet bij ons past", meldt de studio.
De reden daarvoor? "Palworld is nooit ontwikkeld met dat model in gedachten en het zou te veel werk vergen om de game aan te passen. Ook zijn we ervan op de hoogte dat dit niet is wat onze spelers zouden willen, en we zetten onze spelers altijd op nummer één."
Betaalde skins en uitbreidingen behoren nog wel tot de mogelijkheden, maar daar heeft de studio verder nog niets over te delen op dit moment. "Voor nu blijft het onze focus om van Palworld de best mogelijke game te maken. We bieden onze excuses aan voor de zorgen die dit mogelijk heeft veroorzaakt en we hopen dat dit onze positie verduidelijkt."
Palworld is en blijft dus een betaalde game. Alle liveservicehaters kunnen weer met een gerust hart slapen.
Opmerkingen