Sleutelfiguur in ontwikkeling Star Wars-games overleden

Geplaatst: 29 april om 18:38Aangepast: 29 april om 19:12
Matthew Shell, een sleutelfiguur in de ontwikkeling van talloze Star Wars-games, is overleden.

Dat heeft Game Awards- en Summer Game Fest-chief Geoff Keighley afgelopen weekend bekendgemaakt. "Heb je de afgelopen twee decennia een Star Wars-game gespeeld, dan was Matt Shell een sleutelfiguur in het ontstaan ervan bij LucasArts", zegt Keighley. "Matt was een geweldig mens met een groot hart - aardig, loyaal, hard wereld en altijd grappig. Hij bracht een lach naar elke meeting." Shell overleed aan een hartaanval.

View post on X

Shell ging in 1997 aan de slag in de game-industrie. Hij werkte als productie- en projectmanager mee aan sportgames als World Series Baseball en NCAA College Football 2K3, maar ook aan merken als Monkey Island en Indiana Jones. Toen hij bij LucasFilm terechtkwam leek Shell pas zijn ware roeping gevonden te hebben. Een van zijn eerste bijdragen aan Star Wars-games leverde hij bij de marketingafdeling voor de Lego Star Wars-reeks.

Als voornaamste manager op het gebied van marketing zou hij daarna nog bij allerlei Star Wars-game betrokken zijn. Van de Battlefront-games tot de meest recente Star Wars Jedi-titels: bij vrijwel elke game speelde hij een rol. Nadat Disney LucasFilm kocht, werd Shell director brand marketing bij de nieuwe eigenaar. Star Wars Jedi: Survivor is een van de laatste games waarin Shell die rol uitvoerde.

Dwayne VranckenVan origine een PlayStation-gamer, maar inmiddels ook verknocht aan Nintendo en Xbox. Zoekt zijn heil in meeslepende singleplayer-campagnes en zo nu en dan ook wel in wat online fighting games. Begon bij Metal Gear Solid op de PlayStation en vindt inmiddels dat Christopher Nolan de Hollywood-equivalent is van Hideo Kojima.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.