The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom begon als Mario Maker-achtige game

Geplaatst: 23 september om 19:01
The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom was in een vroeg ontwikkelstadium een heel andere game: het zou een game worden waarin je zelf kerkers bouwt.

Dat meldt Nintendo in een Q&A met onder andere Eiji Aonuma. Ontwikkelaar Grezzo mocht eerst ideeën voor de aankomende game pitchen, waarop ze uitkwamen op een Mario Maker-achtig concept. Een vergelijkbaar concept zit als modus in de remake van Link's Awakening, maar dit zou veel vrijer zijn: een aanvankelijke doorloop van de dungeon waarin je objecten kan kopiëren en plakken, om vervolgens door de kerker heen te kunnen lopen als een traditionele Zelda-game.

Het werkte net niet helemaal lekker, maar de 'edit'-functies sprongen er bovenuit. Dan gaat het met name over de kopieer-en-plak functies, die nu in de game zitten als de zogenoemde Echo's. In plaats van een dungeon builder besloten Eiji Aonuma en het team bij Grezzo dat dit is waar de toekomst van de game lag: een traditionele Zelda-game, die op zijn kop wordt gezet door dit soort krachten.

Jurjen kreeg de game al onder de knoppen, en die ziet het nieuwe Zelda-avontuur wel zitten. De game is vanaf 26 september verkrijgbaar op Nintendo Switch.

Tijn KranenVroeger veel uren gezonken in Team Fortress 2, Destiny en Rainbow Six: Siege maar van alle markten thuis, behalve JRPG’s. Is er van overtuigd dat (indie) games kunst kunnen zijn.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.