The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom begon als Mario Maker-achtige game
Dat meldt Nintendo in een Q&A met onder andere Eiji Aonuma. Ontwikkelaar Grezzo mocht eerst ideeën voor de aankomende game pitchen, waarop ze uitkwamen op een Mario Maker-achtig concept. Een vergelijkbaar concept zit als modus in de remake van Link's Awakening, maar dit zou veel vrijer zijn: een aanvankelijke doorloop van de dungeon waarin je objecten kan kopiëren en plakken, om vervolgens door de kerker heen te kunnen lopen als een traditionele Zelda-game.
Het werkte net niet helemaal lekker, maar de 'edit'-functies sprongen er bovenuit. Dan gaat het met name over de kopieer-en-plak functies, die nu in de game zitten als de zogenoemde Echo's. In plaats van een dungeon builder besloten Eiji Aonuma en het team bij Grezzo dat dit is waar de toekomst van de game lag: een traditionele Zelda-game, die op zijn kop wordt gezet door dit soort krachten.
Jurjen kreeg de game al onder de knoppen, en die ziet het nieuwe Zelda-avontuur wel zitten. De game is vanaf 26 september verkrijgbaar op Nintendo Switch.
Opmerkingen