Ubisoft beschrijft nieuwe stealth-gameplay Assassin’s Creed Shadows
De stealth-gameplay in Assassin’s Creed Shadows gaat flink op de schop en om een beetje duiding te geven, heeft Ubisoft alle veranderingen verzameld in een blogpost. Speciaal voor jouw korte spanningsboog zet de Wacht de belangrijkste veranderingen op een rijtje.
Misschien wel een van de belangrijkste aanpassingen is het ontbreken van een vogel. Dat klinkt misschien raar, maar in zowel Origins, Odyssey als Valhalla had je als speler altijd de beschikking over een gevleugelde kameraad die voor jou het speelveld kon verkennen en vijanden kon lokaliseren. Hierdoor werd het omleggen van een kamp vol vijanden vaak een fluitje van een cent.
Dankzij de verschillende veranderingen moet de stealth-aanpak in Shadows een stuk tactischer worden, omdat je compleet moet vertrouwen op de waarnemingen van je personage, aldus de ontwikkelaars bij Ubisoft. Die waarnemingen verschillen overigens tussen de twee speelbare personages, waarbij Naoe over de klassieke Eagle Vision beschikt, terwijl Yasuke zijn ogen en oren spitst met de nieuwe Observe-vaardigheid.
Tot slot rept Ubisoft over verschillende toevoegingen die hun intrede maken in de franchise. Zo kunnen beide personages schuilen in de schaduw en kruipen over de grond, om zo meer opties te geven om je vijanden ongezien van kant te maken.
Assassin’s Creed Shadows werd reeds uitgesteld en moet nu op 14 februari 2025 verschijnen voor PS5, Xbox Series X/S en pc. Op Valentijnsdag, dus. Precies op tijd om de frustraties van je mislukte date te verwerken met een potje sluipmoorden!
Opmerkingen