Valve werkt aan beter filtersysteem voor Steam reviews

Geplaatst: 10 augustus om 04:38
Een van de functies die gamewinkel Steam al sinds mensenheugenis uniek maakt gaat op de schop! Het lijkt erop dat we reviews binnenkort beter kunnen filteren op nuttigheid.

Er is geen enkele webshop met zo’n enorm uitgebreid (en veelbesproken) review-systeem als Steam. Gebruikers kunnen er naar hartenlust hun mening spuwen over alle games en dat doen ze ook. Deze recencies zijn dan weer op nuttigheid te beoordelen door anderen, wat het in theorie een handig systeem moet maken. Echter, in de praktijk zijn de beoordelingen van reviews vaak net zo random als de reviews zelf. Gevolg: je ziet door alle shitpost-bomen het informatieve review-bos niet meer. Mogelijk komt daar binnenkort verandering in.

Reddit-gebruiker fuckingshitverybitch kwam een extra optie tegen genaamd “Use new helpfulness system”, dat leek te werken als een extra filter om alleen de nuttigste reviews te tonen. Hoe het werkt en wat het idee precies is, is niet bekend, want de functie is inmiddels weer verdwenen. Ook de bijbehorende ‘Learn More’ link ging volgens de Redditor naar een niet-bestaande blogpost. Hij wist nog wel een screenshot te maken van het nieuwe vinkje.Het lijkt er dus op dat Valve een nieuwe check op behulpzaamheid aan het testen is, waar we hopelijk binnenkort meer over horen.

Nieuwe review filter in Steam
Sven ScholteVerslaafd aan city builders, strategy sims, stealth games. Was stiekem liever een pc-gamer geweest, maar daar is hij te lui voor. Heeft een poster van Tim Schafer boven zijn bed en vindt Grim Fandango het beste dat ooit door mensenhanden gemaakt is.