Vier jaar ontwikkeltijd 'de juiste balans' voor Assassin's Creed-games

Geplaatst: 13 augustus om 22:04
De hoofdproducent van Assassin's Creed Shadows denkt dat vier jaar de 'juiste balans' is wat betreft de ontwikkeltijd die een game in de franchise nodig heeft.

In een interview met GamesIndustry.biz heeft Karl Onnée van Ubisoft verteld dat de game voor vier jaar in ontwikkeling is geweest, wanneer Assassin's Creed Shadows in november verschijnt. Daarmee wordt het de Assassin's Creed-game die het langste in ontwikkeling is geweest, en tevens is het 25 procent langer dan de ontwikkeltijd die Valhalla gekregen heeft.

Volgens Onnée is vier jaar de perfecte balans, omdat vier jaar het team genoeg tijd geeft om feedback in ontvangst te nemen en hier iets mee te doen, zonder er gehaast hoeft te worden.

"It’s always a balance between time and costs, but the more time you have, the more you can iterate. Yes, you can put more people on a project and do it in a shorter time, but that doesn’t give you more time to iterate, because it takes time to get the feedback from your players, your team… and then see what works and what doesn’t and how to improve it. Four years, I think, is the right balance to go from conception to production and get the feedback necessary to adapt."

Toen er jaarlijks Assassin's Creed-games verschenen, kreeg Ubisoft hier veel kritiek voor. Toen besloten ze het steeds rustiger aan te doen. In 2020 verscheen Valhalla, en vorig jaar het kleinschalige Mirage.

Niels ArtsHeeft een haat-liefde relatie met League of Legends, maar wil de grootste releases van het moment ook nooit missen.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.