343 Industries gaat in op kritiek graphics Halo Infinite

Geplaatst: 31 juli 2020 om 11:26Aangepast: 22 augustus om 08:53
In een nieuwe href="https://www.halowaypoint.com/en-us/news/infinite-inquiries" rel="noopener noreferrer" target="_blank">blogpost </a>gaat ontwikkelaar 343 Industries in op de kritiek op Halo Infinite. Daarin geeft het toe dat er nog wat te halen valt.

In de blogpost laat de ontwikkelaar weten dat het ervoor koos om de artstyle van Infinite dichterbij de originele game te brengen, na de modernere stijl uit de vorige Halo-games. “Dat vertaalt zich in een rijker kleurenpalet, ‘schonere’ modellen en objecten met minder ‘ruis’, hoewel dat niet minder detail betekent”, zegt 343. De ontwikkelaar zegt dat het nog steeds achter deze keuze staat, ook al kan niet iedereen het waarderen.

Naast de artstyle bespreekt het ook de daadwerkelijke grafische kwaliteiten van Halo Infinite, die door sommige fans slecht werden ontvangen.

“We hebben jullie reacties gelezen, we hebben zelfgemaakte content gezien en ja, we hebben de Digital Foundry-analyse gezien. Op veel gebieden zijn we het daarmee eens; er is nog werk aan de winkel om het uiterlijk op sommige punten te verbeteren. De versie van de demo was nog in ontwikkeling en van een aantal weken geleden, toen we grafische elementen en gamesystemen nog aan het polijsten waren.”

Een deel van de feedback zou zelfs nieuwe inzichten hebben opgeleverd, die de studio belooft te verwerken in een uiteindelijke versie van de game.

Halo Infinite lanceert dit najaar samen met de Xbox Series X en verschijnt ook op Xbox One en pc.

Watch on YouTube
Jacco PeekHoofdredacteur Gamer.nl. Zwak voor The Witcher, Pokémon en egels.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.