'Dead Space is naadloos speelbaar van startscherm tot aftiteling'
Dat melden ontwikkelaars van EA Motive in een interview met IGN. Creative director Roman Campos Oriola: "We willen spelers onderdompelen in een volledig interactieve ervaring, van het startscherm tot de aftiteling. We willen je nergens mee uit de ervaring trekken, nergens overschakelen. (De snellere SSD in nieuwe consoles betekent) dat er geen laadschermen zijn. Er komt geen moment waar we in je ervaring gaan snijden, wanneer we de camera van je wegnemen. Het is een naadloze ervaring, van het startscherm tot de de aftiteling."
Senior producer Philippe Ducharme voegt toe: "Vanaf het begin hebben we al het doel om zoveel immersie te bieden dat je nooit je controller neer wil leggen. Dead Space is geen game van zestig tot honderd uur. In het ideale scenario wil je niet eens opstaan om naar de badkamer te gaan, omdat je zo geboeid bent door het universum en je het in één speelsessie wil doorspelen."
In het interview melden de ontwikkelaars ook dat men gebruikmaakt voor het oorspronkelijke leveldesign van de eerste Dead Space, en dan specifiek de plannen die ontwikkelaar Visceral Games had gemaakt. Die plannen zijn tijdens de ontwikkeling van het spel aangepast vanwege de toenmalige technische beperkingen, maar die zijn er nu niet meer.
Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.
Opmerkingen