Dit is wat er met de Review Bomb Cape in Helldivers 2 is gebeurd

Geplaatst: 23 augustus om 12:41
Weet je nog toen iedereen Helldivers 2 negatieve reviews gaf? Studio Arrowhead had als reactie op al die geschrokken gamers een cape gemaakt die bekendstaat als de Review Bomb Cape. Maar, wanneer komt dat ding naar de game?

Het reviewbombardement op Helldivers 2 op Steam kwam niet door de werking van de game, maar door hoe je erop moest inloggen. Sony wilde PC-gamers verplichten om op een PlayStation Network-account in te loggen als ze wilden spelen. Furieus waren gamers, waarop Sony het plan terugdraaide. Het is inmiddels vier maanden later, maar die grappige Review Bomb Cape is er nog niet.

Op Discord vond er een AMA plaats met Johan Pilestedt van Arrowhead en hij laat weten dat de cape niet is verdwenen. Het flapperende kledingstuk is er nog wel, maar Arrowhead wil het pas uitbrengen als het goede moment daar is. Dat moment hangt samen met onduidelijkheid over de verkopen van het spel in landen waar geen PSN is en het spel niet beschikbaar is. Pilestedt laat weten: “We willen het niet uitbrengen tot we meer helderheid hebben over het landenprobleem. We kunnen pas een beslissing nemen als het spel verkocht wordt in meer regio’s.

Het is nog steeds de vraag of Helldivers 2 ooit wordt uitgebracht in landen die geen PSN hebben, ondanks dat PSN helemaal geen verplichting is. Arrowhead worstelt hier duidelijk intern met Sony en dat is lastig. En het heeft al veel met het spel te stellen omdat de laatste updates niet met open armen werden verwelkomt. Daarover zegt Pilestedt: “Het is een lastige situatie. De kritiek is terecht, maar het zorgt ook voor een slechte sfeer en die veroorzaakt dan weer vertraging in de ontwikkeling. Maar het team moet weten dat kritiek bestaat omdat mensen om iets geven: het zou nog veel erger zijn als wij iets opfokken en er geen haan naar kraait.”

View post on X
Laura JennyRoots in Nintendo-games, als puber veel uren in PC-spellen gestoken en nu kan ze niet kiezen welke console haar favoriet is. Haar favo game wel: Super Mario World, hoewel ze altijd openstaat voor een nieuwe nummer 1. Praat veel, maar tikt nog liever. Als het niet over games gaat, dan over films en t