Don't Nod-personeel gaat staken vanwege aankomende reorganisatie
Afgelopen maand heeft Don't Nod, de studio achter onder andere de eerste paar Life is Strange-games, aangekondigd dat er een reorganisatie aan zit te komen binnen het bedrijf. Dit heeft mogelijk het ontslag van 69 medewerkers tot gevolg.
Het hardwerkende personeel van Don't Nod is het hier niet mee eens. Vandaar dat ze hebben besloten om aanstaande vrijdag 8 november te staken. Rond twee uur 's middags verzamelen de medewerkers zich naast het pand van de studio om in staking te gaan.
Ze hebben een aantal eisen die ze graag met de top van het bedrijf bespreken, namelijk: dat Don't Nod het 'redundancy plan' volledig stopzet; dat de medewerkers zeggenschap krijgen in de besluiten die door het bedrijf gemaakt worden; dat Don't Nod-CEO Oskar Guilbert aanwezig his tijdens de onderhandelingen.
Daarnaast heeft het stakende personeel een open brief geschreven over de problemen binnen het bedrijf. Ze geven aan dat het leiderschap hunnen plannen verantwoordt zonder naar hun eigen tekortkomingen te kijken en zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen.
"Als werknemers van dit bedrijf weten we dat deze mislukkingen te wijten zijn aan een opeenvolging van nalatigheid en slechte beslissingen van het leiderschap", leest ze brief. “We waarschuwen de leiders al jaren voor deze mislukkingen, maar er wordt niet naar ons geluisterd. Uiteindelijk zijn wij degenen die de prijs betalen voor deze absurde beslissingen, met het ontslagplan."
Ze sluiten de brief af met: "We willen het bedrijf redden, maar niet ten koste van ongerechtvaardigde ontslagen of een verslechterde werkomgeving."
Don't Nod bracht eerder dit jaar Banishers: Ghosts of New Eden en Jusant uit. Hoewel beide games niet slecht ontvangen werden vielen de verkoopcijfers tegen. Dit heeft als gevolg dat Don't Nod zich in de toekomst wil focussen op games die een groter publiek aanspreken.
Opmerkingen