EA hecht nog veel waarde aan singleplayergames
Dat meldt CEO Andrew Wilson in een gesprek met investeerders (via VGC). "Onze spelers hebben over het algemeen diverse belangrijke motivaties (om games te spelen): inspiratie, ontsnapping, sociale connecties, een gevoel van competitie, zelfverbetering, creatie. Dit soort dingen brengen ons samen als gamers. Het creëren van werelden, het bouwen van personages en het vertellen van verhalen is erg belangrijk bij het vervullen van sommige van die motivaties."
Wilson vervolgt: "Wanneer we kijken naar onze portfolio en nadenken over hoe het uit te breiden, houden we twee belangrijke factoren in het achterhoofd. Eén: hoe kunnen we ongelooflijke verhalen vertellen? En twee: hoe kunnen we geweldige online gemeenschappen bouwen? En hoe brengen we die twee elementen samen? (...) Als we kijken naar singleplayergames, zijn ze een enorm belangrijk onderdeel van onze gehele portfolio waarmee we aan bovenstaande motivaties voldoen."
EA werkt onder andere aan Star Wars Jedi: Survivor, Dragon Age: Dreadwolf, een remake van Dead Space en een nieuwe Mass Effect-game, allen nieuwe delen binnen singleplayerfranchises. Volgens recente geruchten werkt EA daarnaast aan een openwereldgame binnen het Black Panter-universum. Ondanks dat geeft EA wel toe dat live services steeds belangrijker worden. Zo'n zeventig procent van de totale zaken van EA vallen onder live service-producten.
Opmerkingen