Gears of War: E-Day-trailer was geen CGI
Niemand minder dan Geoff Keighley meldde op X dat de getoonde trailer bestaat uit CGI-beelden, maar Guy Welch, een marketingman van Xbox, verbeterde hem snel. "De trailer is ontwikkeld met in-game modellen, texturen, omgevingen en rekwisieten die spelers zullen zien in de uiteindelijke game." De trailer is dus gewoon gebouwd met alle toeters en bellen die Unreal Engine 5 te bieden heeft. Indrukwekkend!
Volgens Welch is deze manier van trailers maken niet nieuw voor Gears of War. Bij de oorspronkelijke trilogie deed men het op dezelfde manier. "Die waren gemaakt in Unreal Engine met in-game assets om de technische mogelijkheden van de engine te showen en we gaan daar nog verder mee met Unreal Engine 5."
Gears of War: E-Day werd aangekondigd tijdens de Xbox Showcase van vorige week. Het is een prequel die zich veertien jaar voor de gebeurtenissen in de eerste Gears of War afspeelt. De game speelt zich - zoals de titel al verraadt - af tijdens Emergence Day, de dag waarop de mensheid kennis maakte met de Locust.
Gears of War: E-Day wordt ontwikkeld door Xbox-studio The Coalition en verschijnt op Xbox Series X en S. Wanneer precies is nog niet bekend.
Opmerkingen