Ghost of Tsushima was grootste inspiratiebron voor Star Wars Outlaws
Dat meldde regisseur Julian Gerighty aan Gamesradar. De redacteur van die website meldde dat Outlaws hem aan Red Dead Redemption deed denken, waarop Gerighty meldde dat hij een compleet andere referentiekader had.
"Dat is enorm interessant, want ik putte de meeste inspiratie uit Ghost of Tsushima, wat meer aan de Kurosawa-kant zit qua inspiratie dan westerns, de John Ford-kant qua inspiratie voor George Lucas."
Hij vervolde: "Red Dead Redemption is fenomenaal - het zet de spelwereld echt als een wereld neer, niet als een checklist aan activiteiten die vaak worden herhaald. Maar ik hou zo van Ghost of Tsushima omdat het een pure spelersfantasie biedt en daar echt op inzet. Het verhaal, de spelwereld, het hoofdpersonage - alles past bij elkaar en de gameplay stuurt dit alles. Het is een fantasie dat je een samoerai in Japan bent. Dat was echt een van de leidende inspiratiebronnen voor deze game."
Natuurlijk is de setting van Star Wars Outlaws heel anders - je bent een crimineel in het Star Wars-universum - maar Gerighty lijkt hiermee te zeggen dat alles in de game in dienst staat van die fantasie. Ach, er zijn zeker slechtere keuzes om inspiratie uit te putten dan Ghost of Tsushima!
Overigens heeft Ubisoft ook de systeemeisen van de pc-versie van Star Wars Outlaws onthuld, die je hieronder kunt bekijken. De game verschijnt op 30 augustus op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S - al kun je met de Gold- of Ultimate-editie van de game drie dagen eerder aan de slag.
Opmerkingen