Helldivers 2-studio onthult plan van 60 dagen om game te fixen
De harde kern spelers was niet bepaald te spreken over Escalation of Freedom, de grootste update tot nu toe voor Helldivers 2, die vorige week uitkwam. De update voegde allerlei nieuwe vijanden, missies en een nieuwe moeilijkheidsgraad toe, maar voerde ook wat balanswijzigingen door.
Vooral de nerf van de populaire vlammenwerper FLAM-40, waardoor hij minder effectief werd tegen Chargers, bleek nogal controversieel. De community had heel wat te klagen, waardoor game director Mikael Eriksson zich genoodzaakt voelde om via Reddit te reageren.
Eriksson plaatste een plan voor de komende zestig dagen om de game weer op de rit te krijgen. Hij belooft vooral dat de aanpak van balanswijzigingen onder de loep wordt genomen. "Het is onze bedoeling om balans leuk te maken, niet 'gebalanceerd' alleen om maar in balans te zijn."
Ook wordt excessieve ragdolling opgelost, worden primaire wapens anders ontworpen en kijkt het team naar manieren om gevechten meeslepender te maken. Qua bugfixes wordt er voortaan eerst gekeken naar bugs die invloed hebben op de gameplay, en er ligt een grote nadruk op prestaties en framerate.
En ja, ook die vlammenwerper gaat weer op de schop. De FLAM-40 moet weer beter dienst gaan doen als een ondersteunend wapen op de korte afstand. Eriksson zegt er wel bij dat ze de wijzigingen niet gewoon terug kunnen draaien, omdat er dan weer andere dingen stuk zouden gaan.
Tot slot wil ontwikkelaar Arrowhead een bèta-omgeving maken waarin nieuwe wijzigingen eerst getest kunnen worden. Ook worden er vaker vragenlijsten rondgestuurd om feedback uit de community te verzamelen.
Opmerkingen