Krafton verwacht geen geld te verdienen met Hi-Fi Rush
Dat vertelt CEO Changhan Kim in gesprek met Game Developer. De overname van ontwikkelaar Tango Gameworks gebeurde op het laatste moment en is vooral bedoeld om creativiteit te stimuleren. "We willen hun nalatenschap in stand houden", legt Kim uit. "Hoewel ze geen grote successen hebben met hun games, zien we veel creatieve dingen die het waard zijn om mee verder te gaan."
Die creativiteit is kennelijk meer waard dan de knaken die het bedrijf wil verdienen. "We kunnen Tango Gameworks niet overnemen op basis van hun financiën of cijfers, toch? We denken niet dat Hi-Fi Rush 2 ons geld gaat opleveren, om eerlijk te zijn. Tango Gameworks is creatief. Zij willen iets nieuws proberen en wij willen dat ook meer doen."
Over de opbrengst van de eerste Hi-Fi Rush hield Microsoft de kaken altijd stijf op elkaar. Kim weet ook niet van de hoed en de rand maar hij heeft wel een idee. "Heeft het geld toegevoegd aan Microsoft? Dan kan wel eens niet het geval zijn. Ik zeg niet hoeveel ze hebben verdiend. Dit is mijn gok."
Creativiteit boven geld. Dat is zeker bijzonder te noemen, al zit er natuurlijk wel een gedachte achter. "Het hebben van meer projecten is juist een manier om risico's te beperken, omdat een ervan goed kan uitpakken. Zolang de productiekosten maar worden terugverdiend als het mogelijk is. Dat kan op zichzelf al uitdagend zijn. Maar door het te proberen, kun je een grote hit scoren. Ik geloof niet in mensen die claimen te weten wat een grote hit wordt. Ik wil iemand die iets nieuws probeert."
Opmerkingen