Update: Jason Schreier ontkent dat Bend en Bluepoint annuleringen hoorden via pers
"Ik zie dit verhaal veel tractie krijgen op Reddit, maar het is niet waar", schrijft Schreier op Bluesky. "Mensen binnen de organisatie zijn geïnformeerd voordat mijn artikel online ging van de week." De claim van Grubb die je hieronder nog wel kunt lezen blijkt dus niet te kloppen.
Oorspronkelijk bericht:
Pijnlijk PlayStation-nieuws: de medewerkers van Bluepoint Games en Bend Studio waren schijnbaar nog niet op de hoogte van de annuleringen van hun games toen het nieuws daarover naar buiten kwam.
Dat meldt gamejournalist Jeff Grubb in een aflevering van de Game Mess Mornings-show. Vorige week bracht journalist Jason Schreier van Bloomberg naar buiten dat de liveservicegames waar de twee studio's aan werkten, waaronder een God of War-game van Bluepoint, zijn geannuleerd. Dat gebeurde na interne beoordelingen.
De annuleringen waren op dat moment ook nieuws voor de mensen die daadwerkelijk aan die games werkten. "Ik heb er onderzoek naar gedaan", begint Grubb. "Ja, dit is allemaal waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met de rest van de wereld achter, dus mensen zullen vandaag naar hun werk gaan met de vraag 'hey, wat gaan we nu doen?'"
Wat het volgende project van de studio's gaat worden, is blijkbaar een lastige. "Wat ze nu gaan doen is waarschijnlijk iets pitchen aan Sony, en het landschap op dat gebied is drastisch veranderd. Nu moeten ze terug naar de tekentafel en een pitch bedenken die PlayStation wil horen, terwijl niemand echt weet wat ze willen horen. Het is een moeilijke situatie."
Sony benadrukte na de annuleringen zich te blijven focussen op zowel singleplayer- als multiplayergames. Ook liet een woordvoerder weten dat de annuleringen in ieder geval niet aan de studio's zelf liggen. "Bend en Bluepoint zijn geprezen teams die waardevolle leden van de PlayStation Studios-familie zijn, en we werken nauw met elke studio samen om te bepalen wat de volgende projecten worden."
Opmerkingen