Ori-studio nu 'volledig onafhankelijk', brengt No Rest for the Wicked zelf uit

Dat kondigde het bedrijf aan. No Rest for the Wicked kwam vorig jaar via Steam Early Access uit. Deze release werd uitgebracht door Private Division, een label van Take-Two. Afgelopen november werd dit label echter verkocht door Take-Two, samen met bijna alle bestaande en aankomende games - met uitzondering van No Rest for the Wicked.
Moon Studios heeft nu dus laten weten dat het de uitgeversrechten op No Rest for the Wicked zelf in handen heeft, en het bedrijf noemt zichzelf dan ook "volledig onafhankelijk". "We hebben de uitgeefrechten op No Rest for the Wicked, waardoor we onze visie zonder restricties kunnen uitvoeren."
Tijdens een livestream liet Moon Studios weten dat No Rest for the Wicked op 30 april een nieuwe update krijgt genaamd The Breach. Het gaat om de grootste update voor de game tot nu toe, waarmee er nieuwe gebieden, facties, vijanden en wapens aan de campagne worden toegevoegd. De volgende grote update daarna moet co-op voor vier spelers en nieuwe muziek van Ori-componist Gareth Coker toevoegen.
No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.
Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.
De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er ook een Switch 2-versie.
Opmerkingen