Phil Spencer ziet het kopen van games niet zomaar verdwijnen
Dat meldt hij aan The Verge. "We hebben niet een visie waarbij iedereen ons 15 dollar per maand betaalt. Het abonnementsmodel is interessant voor bepaalde typen games en voor bepaalde consumenten. Hiermee diversifiëren we de manieren waarop mensen hun bibliotheek aan games kunnen opbouwen of hoe makers hun klanten kunnen bereiken met de content die ze bouwen."
Hij vervolgt: "(De verkoop van games) zal altijd onderdeel van de industrie blijven wat mij betreft. Ik denk dat mensen die games kopen en daar eigendom over hebben nog jarenlang een belangrijk onderdeel van de industrie blijven."
Wat Spencer betreft is het aanbieden van keuzes belangrijk: "Onze klanten de manier waarop ze spelen laten kiezen is voor ons fundamenteel bij het maken van keuzes. Daarom brengen we games niet exclusief via het abonnement uit en proberen we mensen niet te weerhouden van het kopen van games. Ik hou ervan wanneer mensen hun games kopen, dat is fantastisch. We vinden het ook fijn wanneer mensen lid worden. We willen meer mensen meer games laten spelen en het voor iedereen zo makkelijk mogelijk maken."
Opmerkingen