![](https://www.datocms-assets.com/56706/1739284058-theorder1886-1.jpeg?width=728&height=410)
Dat onthulde Andrea Pessino, medeoprichter van Ready At Dawn, aan MinnMax. Het vervolg werd afgewezen omdat de game niet naar verwachting presteerde in de reviewscores. The Order: 1886 heeft een gemiddelde van 63 op Metacritic.
Pessino legt het duidelijk uit: "Ik denk niet dat het aan de verkoop lag, maar aan de ontvangst van de game. Sony is een erg trots bedrijf - terecht - en als we gemiddeld boven de 70 scoorden denk ik dat we een vervolg hadden mogen maken. Een paar punten hoger en we hadden groen licht gekregen."
Volgens Pessino was er redelijke haast bij het afmaken van The Order 1886, omdat Sony een releasedatum had vastgelegd en daar niet van af wilde wijken. Dat heeft volgens Pessino veel invloed gehad op het eindproduct: "We hebben dan ook veel uit de game moeten laten. Veel subtiele narratieve onderdelen verdwenen omdat zoveel eruit werd gehaald. Interactieve elementen werden vervangen voor filmpjes. We hadden minstens nog een jaar (aan ontwikkeltijd) kunnen gebruiken."
Ready At Dawn was van plan een multiplayermodus aan het vervolg op The Order: 1886 toe te voegen. Verder laat Pessino er niet veel over los, behalve dat de theorie dat de game zich in 1986 zou afspelen niet klopt.
In 2020 werd Ready At Dawn gekocht door Meta, om zich te richten op het maken van VR-games. Vorig jaar moest de studio de deuren sluiten.
Opmerkingen