Spelwereld Assassin’s Creed Shadows vergelijkbaar met het Egypte uit Origins
Simon Lemay-Comtois, een gameregisseur van Ubisoft Quebec, heeft in een interview met VGC meer informatie gedeeld over de grootte van de spelwereld in Assassin’s Creed Shadows. Zoals veel fans van de serie inmiddels beseffen betekent groter niet altijd beter. De wereld van Assassin's Creed Valhalla was volgens velen te groot, met te veel onnodige doelstellingen op de map. Hoe pakt Assassin’s Creed Shadows het aan?
Volgens Lemay-Comtois is de wereld kleiner dan Valhalla, maar vergelijkbaar met Origins:
It’s about roughly similar to Origins, so it’s smaller than Valhalla in terms of territory. There is some body of water around Japan, but it’s not like [Odyssey’s] Greece was, half water. With Japan that’s not the case. We have the coastlines and lake Biwa is a very big lake, but [the map’s] roughly the size of Origins.
-
Maar niet alleen in schaal weet Shadows zich te onderscheiden van zijn voorgangers. De omgevingen in Japan zijn namelijk ook zoals we ze in Europa en Egypte nog nooit gezien hebben:
It’s much more mountainous in Japan, small mountains and valleys, and what we discovered with the team who went scouting in Japan is that most of the interesting stuff is in the valleys.
-
Ubisoft is de geschiedenisboeken ingedoken om te bepalen welke plaatsen en gebieden in Assassin’s Creed Shadows moeten zitten. Ze noemen Osaka, Azuchi en Kyoto als plaatsen waar veel is gebeurd en die dus ook in de game voor komen. Verder vullen ze een spelwereld daaromheen in, vaak gevuld met bossen waar niet altijd even veel te doen is.
Assassin’s Creed Shadows verschijnt 15 november voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc.
Opmerkingen