Star Wars Outlaws kent grootste marketingtraject ooit voor een Ubisoft-game

Geplaatst: 22 juli om 15:00
Dat Star Wars Outlaws belangrijk is voor Ubisoft, is wel duidelijk: nog nooit heeft de Franse uitgever zoveel marketingcentjes uitgegeven aan een game.

Dat liet Ubisofts CEO Yves Guillemot weten in een gesprek met investeerders (via Insider Gaming). "We rekenen op een sterke release voor Star Wars Outlaws. Het is een van de games dit jaar waar mensen het meeste op zitten te wachten en we krijgen erg positieve feedback van de community, en we hebben de grootste marketingcampagne voor een Ubisoft-game ooit in petto."

Tja, marketing zegt natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit van een game, maar tegelijkertijd hopen we dat het betekent dat Ubisoft veel vertrouwen in de game heeft - en niet alleen omdat er een Star Wars-naam op het hoesje staat. Ubisoft noemde overigens geen cijfers wat betreft de kosten die aan de marketingcampagne zitten verbonden, maar de marketingbudgetten van gemiddelde Assassin's Creed-games liggen naar schatting al op de honderden miljoenen dollars, dus we kunnen ons voorstellen dat het marketingbudget van Outlaws ook geen kattenpis is.

Star Wars Outlaws komt op 30 augustus naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Mocht je alvast de Gold- of Ultimate-editie van de game reserveren, dan mag je zelfs drie dagen eerder aan de slag met de game.

Het spel brengt ons naar een heelal hier ver, ver vandaan. Niet bekende gezichten als Luke of Rey spelen ditmaal de hoofdrol, maar de nieuweling Kay Vess. Samen met haar schattige maatje Nix komt ze in de onderwereld van dit heelal terecht. Check hier nog eens uitgebreide gameplay van het spel dat vorige maand tijdens de Ubisoft Forward-presentatie werd getoond.

Hieronder kan een nieuwe video bekeken worden van de game, geplaatst door IGN, waarin een locatie in de vorm van de maan Toshara centraal staat.

Watch on YouTube

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.