Star Wars Outlaws speel je in ongeveer 30 uur uit
Dat vertelde de creatief regisseur van Star War Outlaws in een interview met VGC. Al vroeg in de ontwikkeling van Star War Outlaws wist ontwikkelaar Massive Entertainment hoelang ze de game ongeveer wilden maken:
Very, very early on, we decided this is going to be a 25, 30 hours golden path adventure, 50 hours, 60 hours for completionists, and that is, for a guy with a family and a job, it’s still a fair amount of time.
-
Zoals Gerighty al zegt is dat aardig wat tijd, vooral voor iemand met een gezin. Meer wilden ze ook echt niet doen, om een Assassin's Creed-achtige ervaring te vermijden:
But it’s not Assassin’s Creed epic, 200 hours’ worth of gameplay, so that allows us to really focus on the detail, it allows us to focus, maybe with a smaller team, on executing something that is manageable.
-
Daar zullen niet veel Star Wars-fans wakker van liggen. De tientallen of inderdaad honderden uren die je nodig hebt om games als Assassin's Creed tegenwoordig uit te spelen worden de laatste jaren steeds meer bekritiseerd. Veel singleplayergames nemen genoegen met tien tot twintig uur, waardoor de vijfentwintig tot dertig uur van Star Wars Outlaws zeer respectabel te noemen is.
Verder in het interview werd aan Gerighty gevraagd of ze als studio in staat waren om hun volledige visie waar te maken voor Star Wars Outlaws. Gelukkig is dit grotendeels gelukt, al is er een feature die ze graag aan Outlaws toe hadden gevoegd, die nu niet in de game zit: de mogelijkheid om te zwemmen. Die animatie is er simpelweg niet.
Wel voegde Massive op een later punt pas minigames toe; die waren niet deel van de originele visie. Maar ze worden hopelijk wel leuk!
Opmerkingen