Ubisoft werkt aan cloudcomputingtechnologie voor games

Geplaatst: 21 maart 2022 om 06:26Aangepast: 2 februari 2023 om 08:53
Ubisoft heeft een nieuwe cloudcomputingtechnologie genaamd Scalar onthuld, dat gebruikt gaat worden voor hun toekomstige games.

Scalar moet huidige game-engines van het bedrijf uiteindelijk vervangen, omdat die te complex zouden zijn. In plaats daarvan zou met de cloudcomputingtechnologie gemakkelijk alles uitgerekend kunnen worden - Scalar zou elementen als physics, animatie en geluid voor zijn rekening kunnen nemen.

Ubisoft claimt dat dit het mogelijk maakt om gigantische spelwereld te creëren. Spelwerelden zouden dankzij Scalar zelfs een onbeperkt aantal spelers kunnen bevatten.

Scalar wordt ontwikkeld door Ubisoft Stockholm. Die studio zou ook aan een nieuwe IP werken die gebruik gaat maken van de cloudcomputingtechnologie, al is daar nog niets over bekend.

Watch on YouTube

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.