Dat heeft de ontwikkelaar onthuld tijdens een aflevering van de Xbox Podcast waarin een hoop nieuwe gameplay is getoond. Tot nu toe was alleen first person bevestigd, maar we weten nu dus dat je straks zelf kunt kiezen vanuit welk perspectief je wil spelen. De keuze is reuze!
Verder toont de verse gameplay dat Obsidian heeft gewerkt aan de impact die wapens hebben op vijanden. Daar kwam na de eerste gameplaybeelden best wat kritiek op en dus heeft de studio er werk van gemaakt. Wapens geven nu duidelijkere feedback als je vijanden raakt en het bloed spettert in het rond.
Ook laat de video een missie zien en wordt uitgebreid getoond hoe de verschillende dialoogopties invloed hebben op de uitkomst van gesprekken. Tot slot wordt er meer duidelijk over het verhaal, de verschillende skills die je kunt gebruiken, het levelsysteem en je party. Check de gameplay hieronder.
Avowed komt later dit jaar uit op Xbox Series X en S en pc. Een officiële releasedatum is er nog niet, maar in een blogpost had Obsidian het per ongeluk over 12 november, dus misschien wordt dat hem.
Mocht je het format van deze Deep Dive overigens fijn vinden, dan is er goed nieuws. Deze week komen Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, Ara: History Untold, Age of Mythology, World of Warcraft: The War Within en Indiana Jones and the Great Circle nog op dezelfde manier aan bod.
Opmerkingen