Coöp-game It Takes Two tikt de 20 miljoen exemplaren aan

Geplaatst: 17 oktober om 15:36
Sommige games gun je gewoon het succes, en dat is wat ons betreft zeker het geval bij It Takes Two. De game van Hazelight Studios heeft inmiddels 20 miljoen exemplaren verkocht.

Dat is toch een bijzonder hoog aantal voor een wat kleinere game als It Takes Two, dat je ook nog eens per se met zijn tweeën moet spelen. Je zou denken dat dat de hoeveelheid potentiële klanten een beetje beperkt, maar het blijkt juist een schot in de roos te zijn geweest.

It Takes Two kwam in 2021 uit. De game gooide gigantisch hoge ogen en won de Game of the Year-prijs bij zowel The Game Awards als de Dice Awards. Na drie maanden waren er twee miljoen exemplaren verkocht, maar het spel is blijkbaar al die tijd populair gebleken. 3,5 jaar later kondigt Hazelight nu aan dat de teller dus op twintig miljoen staat.

It Takes Two draait om Cody (niet onze Cody) en May, die na een flinke ruzie worden omgetoverd tot poppen en in een fantasiewereld terechtkomen. De game is enkel speelbaar in lokale of online co-op, vergelijkbaar met Hazelights vorige titel A Way Out.

En waar Hazelight na al dat succes nu mee bezig is? Tja, dat weten we helaas nog niet. Eerder kondigde de studio wel aan dat er later dit jaar meer informatie komt over hun nieuwste project.

View post on X

Erik NusselderRedacteur van Gamer.nl. Houdt veel van RPG's, action-adventures, platformers, point-and-click adventures. Ook van leuke indies. Kan bovendien heerlijk genieten van het spelen van slechte games (al krijgen ze dan wel gewoon een slecht cijfer, natuurlijk). Contact: erik@gamer.nl

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.