Deel ray tracing mist in early access van Indiana Jones and the Great Circle

Geplaatst: 6 december 2024 om 00:56Aangepast: 6 december 2024 om 01:21
De Wacht heeft slecht nieuws voor kopers van de Premium- en Collector’s Editions voor de pc, daarop zijn de verbeterde grafische opties nog niet beschikbaar. Volledige ray tracing wordt pas toegevoegd aan Indiana Jones and the Great Circle via een patch op 9 december, wanneer de game officieel voor iedereen uitkomt.

Volgens Nvidia zal de update zorgen voor nauwkeurig weergegeven schaduwen, reflecties en globale belichting dankzij volledige ray tracing. Daarnaast wordt DLSS Ray Reconstruction binnenkort toegevoegd, aldus een persbericht. De Wacht snapt echter goed dat het ontbreken van bepaalde functies in early access frustrerend kan zijn, vooral omdat de premium editie maar liefst 30 pieken meer kost dan de standaardprijs van 69,99 euro.

De game stelt hoge eisen aan pc-specificaties, gpu-hardware met ray tracing is zelfs voor de minimale instellingen vereist is. MachineGames' CTO, Jim Kjellin, legt aan The Verge uit dat de game gebruikmaakt van globale belichting om omgevingen en personages te verlichten. Dit wordt berekend met behulp van hardware ray tracing via hun MOTOR-engine, wat zou moeten zorgen voor hogere prestaties en visuele kwaliteit.

Hoewel deze techniek niet volledig overeenkomt met wat men doorgaans onder "ray tracing" verstaat, is compatibele hardware toch noodzakelijk voor de verlichting van de game. Early access-kopers zullen echter de eerste dagen helaas genoegen moeten nemen met een minder verfijnde ervaring.

Gosse DrentIk ben Gosse en ik houd van Animal Crossing enzo

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.