'DLC GTA 5 geannuleerd dankzij succes van GTA Online'
Dat vertelt Joseph Rubino in de podcast SanInPlay. Rubino was zes jaar lang senior camera artist en virtual cinematographer bij RockStar en werkte naar eigen zeggen aan DLC over Trevor. "Dat was mijn ding", zegt hij. "Toen werd ons team in tweeën gesplitst, dus ik bleef bij GTA Online en deze DLC."
Uiteindelijk werd alle DLC geschrapt, en dat was volgens Rubino een zakelijke beslissing. "Toen GTA Online uitkwam, was het zo'n melkkoe en mensen vonden het zo leuk, dat het moeilijk was om in te zien hoe een stand-alone DLC het beter kon doen dan dat", zegt hij. "Als je nu terugkijk zou ik zeggen dat je waarschijnlijk allebei had kunnen doen, maar dat was een zakelijke beslissing die ze hebben gemaakt."
Hij was wel een beetje zuur over die beslissing, maar gelukkig was niet al het werk voor niks. "Een heleboel ervan is, volgens mij, gebruikt in latere versies van GTA Online, dus het is niet alsof ze het hebben weggegooid. Het was heel, heel goed."
Vorig jaar vonden fans in de broncode van GTA 5 al verwijzingen naar allerlei uitbreidingen die nooit zijn uitgekomen, waaronder iets dat Agent Trevor heette. De acteur achter Trevor, Steven Ogg, gaf eerder dit jaar ook al aan dat hij aan een geannuleerde DLC had gewerkt: "Trevor zou hierin samenwerken met de FBI en undercover gaan. We hebben wat zaken geschoten rondom 'James Bond Trevor', waar hij nog altijd een soort nietsnut was, maar in ieder geval wel zijn best deed om een goede geheim agent te zijn."
Opmerkingen