Dragon Ball: Sparking! Zero drie miljoen keer verkocht in 24 uur

Geplaatst: 15 oktober om 13:07Aangepast: 15 oktober om 13:18
Volgens uitgever Bandai Namco gaat Dragon Ball: Sparking! Zero als een trein. De game zou op de releasedag drie miljoen keer zijn verkocht.

Op het Japanse X-account van de uitgever worden de verkoopcijfers gemeld. Ze laten zien dat de avonturen van Goku en z’n vrienden onverminderd populair blijven, net als de Budokai Tenkaichi-reeks waar Sparking! Zero een voortzetting van is. Fans blijken in de afgelopen zeventien jaar werkelijk gesnakt te hebben naar een old school Dragon Ball-game zoals we die kennen uit het PlayStation 2- en OG Xbox-tijdperk.

View post on X

De klinkende cijfers maken van Dragon Ball: Sparking! Zero de bestverkochte game van de franchise. Tevens is het de enige vechtgame die qua succes ook maar in de buurt komt van Super Smash Bros. Ultimate. Die vechtgame van Nintendo ging in de eerste drie dagen na release vijf miljoen keer over de toonbank. Hoewel er inmiddels ruimschoots drie dagen zijn verstreken na de Sparking! Zero-release, zegt Bandai Namco niets over een eventueel verbreken van het record van Nintendo.

Ook Samuel is in zijn review op PU.nl te spreken over de nieuwe Dragon Ball-game. “Wie een complexe, competitieve vechtgame verwacht is bij Sparking! Zero aan het verkeerde adres. Maar heb je vrienden en zie je direct het verschil ziet tussen Goku, Turles en Goku Black? Dan is dit de leukste vrijdagavondinvulling sinds Super Smash Bros. met items aan.”

Dwayne VranckenVan origine een PlayStation-gamer, maar inmiddels ook verknocht aan Nintendo en Xbox. Zoekt zijn heil in meeslepende singleplayer-campagnes en zo nu en dan ook wel in wat online fighting games. Begon bij Metal Gear Solid op de PlayStation en vindt inmiddels dat Christopher Nolan de Hollywood-equivalent is van Hideo Kojima.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.