Dragon Ball: Sparking! Zero drie miljoen keer verkocht in 24 uur
Op het Japanse X-account van de uitgever worden de verkoopcijfers gemeld. Ze laten zien dat de avonturen van Goku en z’n vrienden onverminderd populair blijven, net als de Budokai Tenkaichi-reeks waar Sparking! Zero een voortzetting van is. Fans blijken in de afgelopen zeventien jaar werkelijk gesnakt te hebben naar een old school Dragon Ball-game zoals we die kennen uit het PlayStation 2- en OG Xbox-tijdperk.
De klinkende cijfers maken van Dragon Ball: Sparking! Zero de bestverkochte game van de franchise. Tevens is het de enige vechtgame die qua succes ook maar in de buurt komt van Super Smash Bros. Ultimate. Die vechtgame van Nintendo ging in de eerste drie dagen na release vijf miljoen keer over de toonbank. Hoewel er inmiddels ruimschoots drie dagen zijn verstreken na de Sparking! Zero-release, zegt Bandai Namco niets over een eventueel verbreken van het record van Nintendo.
Ook Samuel is in zijn review op PU.nl te spreken over de nieuwe Dragon Ball-game. “Wie een complexe, competitieve vechtgame verwacht is bij Sparking! Zero aan het verkeerde adres. Maar heb je vrienden en zie je direct het verschil ziet tussen Goku, Turles en Goku Black? Dan is dit de leukste vrijdagavondinvulling sinds Super Smash Bros. met items aan.”
Opmerkingen