'Gebrek singleplayer moet kwaliteit Battlefield 2042 ten goede komen'
Dat meldt Dice's general manager Oskar Gabrielson aan GamesRadar. "We kunnen ons hierdoor meer focussen. We willen de schaal vergroten en onze drie belangrijke multiplayerervaringen leveren. De keuze (voor geen singleplayer) heeft er voor gezorgd dat we ons volledig kunnen richten op een aantal kwalitatieve verbeteringen, en dat is erg belangrijk voor ons."
Volgens Gabrielson kunnen spelers nog steeds een narratief in het spel verwachten, ondanks het gebrek aan een singleplayercampagne. "We kunnen nog altijd een boeiend narratief binnen de spelwereld die we bouwen leveren. Je gaat het zien: de wereld en het narratief ontwikkelt zich via de live service en door de ogen van de Specialists."
Battlefield 2042 werd eerder deze week onthuld. Het spel is gericht op multipayer en komt naar consoles en pc. Op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S zijn gevechten met 128 spelers mogelijk - op Xbox One en PS4 gaat het om 64 spelers en kleinere maps. De game komt op 22 oktober uit, maar een open bèta moet eerder volgen.
Opmerkingen