Geen gigantisch budget voor nieuwe game van Palworld-makers
Dat heeft Pocketpairs CEO Takuro Mizobe gemeld in een interview met Gamespark (via VGC). Hij legt daarbij uit dat voorheen de opbrengsten van vorige games bepaalden hoeveel budget de volgende games van de studio zouden krijgen.
"We maakten eerst Overdungeon, die het oké deed, en daarna Craftopia, die het ook goed deed, dus we gebruikten de winst daarvan om Palworld te ontwikkelen. Hoewel we er niet veel over praten, levert Palworld vele miljoenen op. Als we een game zouden maken gebaseerd op die cijfers, zou het een gigantische productie worden die zelfs groter is dan een AAA-game."
Dat lijkt Mizobe niet zo'n goed idee: "We zijn niet volwassen genoeg als organisatie om een dergelijke game te maken. We hebben daar niet de structuur voor. We willen daarbij niet games met zulke grote budgetten maken. We jagen liever interessante concepten voor indiegames na. Het is fijn om een groot budget te hebben, maar we willen niet meer uitgeven dan we aankunnen."
De Wacht vindt dit een gezonde kijk op zaken en is benieuwd waar Pocketpair mee aan komt zetten.
Opmerkingen