Geluid van wapens in Dead Space-remake is aangepast
Vorige maand werd er een developer stream rondom de Dead Space-remake uitgezonden waarbij de focus lag op de audio. Fans waren niet blij met hoe bepaalde wapens, specifiek de plasma cutter en pulse rifle, klonken ten opzichte van het oorspronkelijke spel.
Motive Studios heeft hier werk van gemaakt en het geluid van deze wapens aangepast. Op social media vergelijkt de ontwikkelaar het geluid van de wapens in de oorspronkelijke games, in de livestream van vorige maand en in de huidige versie van de game.
Community manager Caden House gaf op Reddit wat meer informatie over de aanpassingen. Hij gaat daarbij dieper in hoe belangrijk het is voor wapens om spelers het gevoel te geven dat ze echt schieten. Hij hoopt dan ook dat de nieuwe audio fans van het oorspronkelijke spel kan bekoren. Hij waarschuwt wel dat alles logischerwijs nog onder voorbehoud is, aangezien het spel nog in ontwikkeling is.
De Dead Space-remake moet ergens aan het begin van 2023 uitkomen op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.
Opmerkingen