Hierom zijn Bethesda-games zo verschrikkelijk groot

Geplaatst: Gisteren om 22:04
Bethesda-games zijn gigantisch. Het vorig jaar uitgekomen Starfield is daar een prachtig voorbeeld van. Todd Howard heeft nu uitgelegd waarom die games altijd zo groot zijn.

Dat doet hij in gesprek met BAFTA. De verklaring is eigenlijk heel simpel en logisch. "We slopen bij Bethesda heel weinig uit onze games", aldus Howard. "Dat is waarom de games zo onverantwoord groot zijn. En het komt echt neer op het hele team, weet je, we stoppen een hele hoop creativiteit in de game. Uiteraard doe ik dat niet alleen en dat is wat ze zo speciaal maakt."

Zo simpel kan het zijn. Hoe minder je weghaalt, hoe meer je overhoudt. Daarom zit Starfield dus vol met honderden planeten waar eigenlijk niets te beleven valt. Of dat goed of slecht is, moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Over Starfield gesproken, het is bijna tijd voor de Shattered Space-uitbreiding. Die komt morgen uit en voegt een volledig nieuwe wereld toe aan de game. De uitbreiding draait om House Va'ruun, een soort sekteachtige beweging.

Je kunt de uitbreiding los kopen, maar hij maakt ook onderdeel uit van de Premium- en Constellation-edities van de game. Shattered Space komt niet op Game Pass, maar abonnees kunnen hem wel met korting aanschaffen. Starfield is beschikbaar op Xbox Series X en S en pc.

Watch on YouTube

Jari KlapwijkDie ene gozer die nog nooit Star Wars en Harry Potter heeft gekeken. Speelt wel graag een spelletje en of dat nou van Xbox, PlayStation of Nintendo is, zal hem een worst wezen.

Opmerkingen

Login of maak een account en praat mee!

Er zijn nog geen reacties geplaatst.Login om een reactie te plaatsen.