Novak liet op LinkedIn weten dat afgelopen dinsdag zijn laatste dag bij Microsoft was. "Ik heb ontslag genomen bij Xbox en Microsoft, en mijn laatste dag is vandaag. Ik begon in november 2002 bij Microsoft, dus na bijna twintig jaar kan dit nieuws verrassend zijn, of juist in de lijn der verwachting liggen. Een beetje van beiden!"
Novak gaf geen specifieke details over zijn vertrek, maar hij liet wel weten dat hij al een paar jaar van plan was weg te gaan vanwege factoren die niets met Xbox te maken hebben. Er zou iets significants in zijn leven zijn voorgevallen waardoor hij nu uitkijkt naar "een periode van reflectie en rust". Van kwaad bloed is dan ook geen sprake, aangezien hij aangeeft altijd een speciale plek in zijn hart te houden voor Xbox.
Vanaf 2002 was Novak zeven jaar lang een design director en werkte hij aan games als Project Gotham Racing 2, 3 en 4, Crackdown en Forza Motorsport. In 2009 werd hij design architect bij Microsoft Studios, waar hij meehielp met het ontwerpen van de HoloLens. Ook bleef hij aan games werken, zoals Quantum Break en Sunset Overdrive. Novak was sinds 2016 hoofd van research en design, waarin hij meehielp aan de verbetering van de gebruikerservaring voor Xbox-spelers.
Opmerkingen