Hoogtepunten: Zenimax officiëel van Microsoft
Square Enix bant zesduizend Final Fantasy 14-spelers voor handel in echt geld
5037 spelers zijn gebanned omdat ze met echt geld handelden in de game. Daarnaast zijn nog eens 814 spelers gebanned omdat ze handel met echt geld adverteerden. De bans vonden plaats tussen 25 februari en 3 maart dit jaar.
In een update op de officiële website benadrukt Square Enix dat "ruilen met echt geld en andere ongeoorloofde activiteiten de balans van de game verstoren en dus verboden zijn".
Ook Europese Commissie keurt Microsofts overname van Bethesda goed
De Europese Commissie heeft de overname van Bethesda en moederbedrijf ZeniMax door Microsoft goedgekeurd.
Op de website van de Europese Commissie valt te lezen dat de beslissing om het goed te keuren op 5 maart is gemaakt. Afgelopen vrijdag keurde de US Securities and Exchange Commission de overname ook al goed.
In Duitsland wil men transparanter zijn over lootboxen in games
In Duitsland is men van plan om duidelijker weer te geven wanneer games lootboxen bevatten.
In eerste instantie meldden diverse media dat men in Duitsland een nieuwe wet overwoog waarbij games met lootboxen alleen nog maar speelbaar zouden zijn door volwassenen. Dit blijkt echter incorrect te zijn.
Op de website van het parlement is het gedeelte van de beschrijving dat specifiek over lootboxen gaat weggehaald. Er valt nu wel te lezen dat leeftijdscategorieën voor games duidelijker moeten aangeven wanneer er zogenaamde "kostenvallen" voor spelers zijn, waaronder lootboxen ook kunnen vallen.
Achtergrond: Zo is Bethesda uitgegroeid tot een van Microsofts belangrijkste wapenfeiten
Bethesda en moederbedrijf ZeniMax Media zijn vanaf nu officieel onderdeel van Microsoft. Het bedrijf uit Redmond heeft de Amerikaanse uitgever van games als Fallout, Doom en The Elder Scrolls voor 7,5 miljard dollar overgenomen. Wat krijgt Microsoft daar precies voor terug en hoe is Bethesda sinds de oprichting van het bedrijf gegroeid tot wat het nu is?
MAR10-dag: Super Mario door de jaren heen
Het is vandaag 10 maart, oftewel MAR10-dag! Dat is een prima excuus om naar de evolutie van Nintendo's mascotte te kijken. In dit artikel zoeken we uit hoe Mario zich in al die jaren heeft ontwikkeld tot het fenomeen dat hij nu is.
Op 15 mei 1987 verscheen Super Mario Bros. in Europa en net als in andere regio’s bleek de game een groot succes. Gamers die oud genoeg zijn zullen zich maar al te goed herinneren hoe soepel het kleine poppetje zich op het scherm voortbewoog, hoe nauwlettend hij naar de vingerdrukken van de speler luisterde en hoe fantasierijk het Mushroom Kingdom was.
Grote hoeveelheid Rust-data verdwenen wegens brand datacenter
Wegens een grote brand in een datacenter is een grote hoeveelheid data survivalgame Rust verdwenen.
Dat laat ontwikkelaar Facepunch Studios weten in verschillende tweets op het officiële kanaal van de game. De brand vond woensdagochtend plaats bij OVH te Straatsburg, de grootste hostingprovider van Europa.
Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge aangekondigd
De beat 'em up Teenage Mutant Ninja Turtles: Shredder's Revenge is gisteren onthuld.
De side-scrolling vechtgame draait om de vier striphelden. Daarbij zijn ze vormgegeven zoals de Turtles uit de bekende tekenfilms uit de jaren 90, en hebben de graphics een pixelig uiterlijk.
Bethesda-aankoop 'draait om het leveren van geweldige, exclusieve games'
Een groot gedeelte van de toekomstige games van Bethesda verschijnt exclusief op systemen waar Game Pass op beschikbaar is.
Dat heeft Xbox-hoofd Phil Spencer gemeld tijdens het roundtablegesprek dat vanavond werd gehouden door Microsoft en Bethesda. Microsoft heeft deze week de aankoop van Bethesda en moederbedrijf ZeniMax beklonken en er was veel verwarring bij gamers over in hoeverre Bethesda-games nog op andere platforms gaan verschijnen.
Opmerkingen